کد خبر: بزرگترین-اقدام-رسانه‌ای-پوشش-پیاده-رو
۲۷ شهریور ۱۴۰۰، ۱۳:۵۳

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری سلامت به نقل از پایگاه خبری الاربعین، همزمان با ایام اربعین حسینی و برپایی راهپیمایی عظیم پیاده‌روی نجف تا کربلا، برای اولین با در کشور، پیاده‌روی اربعین به صورت ۲۴ ساعته از طریق ۲۰ پلتفرم مجازی ایران و سایت‌های پربیننده کشور پخش می‌شود.

در این خصوص مجتبی جوانبخت مسئول کمیته رسانه و فضای مجازی ستاد اربعین، گفت: امسال به دلیل محدودیت‌هایی که بخاطر کرونا در سفر برای پیاده روی اربعین وجود دارد، تصمیم گرفتیم در یک رویداد رسانه‌ای شکوه و عظمت پیاده‌روی اربعین و پیام این حماسه عظیم را توسط پلتفرم‌های مجازی ایران به همه جاماندگان و عاشقان اباعبدالله نشان دهیم.

به همین دلیل طی فراخوانی از همه رسانه‌های مجازی کشور دعوت کردیم که در این اقدام رسانه‌ای همکاری کنند و با مخاطبینی که دارند، برنامه‌های پیاده روی اربعین را تحت پوشش قرار دهند.

جوانبخت در خصوص این ویژه برنامه گفت: کمیته رسانه و فضای مجازی ستاد فرهنگی اربعین برای مخابره پیاده‌روی بزرگ اربعین همراه با یک تیم رسانه‌ای حرفه‌ای قرار است از ۲۹ شهریور ماه در ویژه برنامه‌ای به نام «رهرو» بصورت ۲۴ ساعته، رویدادهای مسیر پیاده روی و حال و هوای زوار الحسین علیه السلام را از طریق ۲۰ پلتفرم مجازی کشور، برای عاشقان و جاماندگان این سفر زیارتی، پخش نماید.

وی با بیان اینکه در حال حاضر سیگنال پخش زنده پیاده‌روی از طریق ویژه برنامه «رهرو» در اختیار پلتفرم‌های مجازی ایران قرار گرفته است، گفت: این کاری که شروع کردیم اولین و بزرگترین و منحصربه فردترین اقدام رسانه‌ای در سال‌های گذشته نسبت به رسانه‌ای کردن ۲۴ ساعته پیاده روی اربعین است و تا کنون چنین اتفاقی نه در رسانه‌های عراقی و دیگر کشورها و نه در سطح صدا و سیمای ایران، نیفتاده است. برای تحقق این اقدام رسانه‌ای، استودیوی اصلی خود را در عمود ۱۱۲۰ برپا کردیم و نودال پخش این برنامه‌ها نیز در تهران است. لذا به لحاظ فنی و زیرساختی در سطح بالایی این اقدام عملیاتی گردیده است.

مسئول کمیته رسانه و فضای مجازی ستاد فرهنگی اربعین برگزاری پویش بزرگ فرهنگی «رهرو» را یکی دیگر از اقدامات ایام اربعین خواند و گفت: پویش ویژه ای نیز در برنامه «رهرو» قرار است بصورت گسترده اجرا شود. از جمله بخش‌های این پویش مسابقات کتابخوانی، طراحی استیکر، ارسال کلیپ، پادکست، مداحی، عکس و فیلم و پیاده روی نیابتی است که عموم مردم می‌توانند در آن شرکت کنند.

وی در پایان گفت: هم اکنون سیگنال پخش ویژه برنامه «رهرو» در اختیار پلتفرم و سایت‌های مشارکت کننده‌ای چون: هیات آنلاین، عقیق، تیوا محفل، آیگپ، آپارات، سروش پلاس، گپ، رادیو زیارت، رادیو اربعین، لنز، رواق، تکیه، خانه هنر (پلان ۳)، صراط، روبیکا، خبرگزاری دانشجو، تیوی پلاس و … قرار دارد و علاقه مندان می‌توانند از طریق صفحات این پلتفرم‌ها، پخش ۲۴ ساعته پیاده روی اربعین را در برنامه «رهرو» ببینند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha