برگزاری همایش‌های علمی الکترونیکی؛ گامی موثر در راستای نهادینه‌سازی فرهنگ مدیریت محیط‌زیست

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری سلامت به نقل از  اداره کل روابط عمومی وزارت علوم، در متن پیام دکتر غلامی آمده است:

امروزه کلید موفقیت، بقا و توسعه همه جانبه جوامع جهانی در حفظ محیط زیست نهفته است. هدف از تشکیل کرسی های یونسکو، ظرفیت‌سازی، تبادلات علمی دانشگاهی، به اشتراک‌گذاری دانش در بین کشورهای جهان و ایجاد همبستگی علمی است. وجود کرسی آموزش محیط‌زیست یونسکو در ایران، ظرفیت مطلوبی را برای ایجاد شبکه علمی آموزش محیط‌زیست با هدف انتقال دانش و ظرفیت‌سازی برای دیگر دانشگاه‌ها در این عرصه فراهم نموده است و دانشگاه پیام نور با توجه به ماهیت و رسالت اصلی خود در گسترش آموزش‌های الکترونیکی و ترکیبی در کشور، می‌تواند با بهره‌مندی از این ظرفیت ملی و بین‌المللی، نقشی کلیدی را در پیشبرد اهداف مدیریت سبز در آموزش عالی و توسعه آموزش‌های محیط‌زیستی رسمی و غیررسمی ایفا کند.

بدیهی است برگزاری جشنواره‌ها و همایش‌های علمی الکترونیکی به ویژه در شرایط گسترش ویروس کرونا می‌تواند گام موثری در راستای نهادینه‌سازی فرهنگ مدیریت محیط‌زیست در جامعه ایران با توجه به ظرفیت‌های بی‌بدیل دینی و علمی آن، باشد.

اینجانب ضمن تشکر از بانیان این جشنواره و همایش ملی به ویژه رئیس محترم کرسی یونسکو در آموزش محیط‌زیست، مسئولان محترم دانشگاه پیام نور، کمیسیون ملی یونسکو، شبکه دانشگاه‌های مجازی جهان اسلام و سایر نهادها و سازمان‌هایی که در برگزاری این رویداد ملی مشارکت داشته‌اند، امیدوارم برگزاری این برنامه‌ها بتواند به اقدامات اثرگذاری در راستای انجام رسالت اصلی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی در قبال محیط‌زیست و پیوند آن با تعلیم و تربیت در جامعه منجر شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha