کد خبر: برگزاری-مانور-صفر-لحظه-ای-زلزله-در-اصفه
۲۵ دی ۱۳۹۹، ۱۵:۰۰
برگزاری مانور صفر لحظه ای زلزله در اصفهان

به گزارش خبرگزاری سلامت از اصفهان،علی محمدهاشمی گفت: مانور صفر لحظه‌ای زلزله در منطقه کمشچه شهرستان برخوار با پیش فرض وقوع زلزله 2/6 ریشتری انجام شد.

وی بیان داشت: این مانور لحظه ای با هدف ارزیابی و پایش آمادگی نیروها و عوامل امدادی ، ارائه خدمات در زمان بحران و ارتقاء توانمندی‌ نیروهای امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان اصفهان در زلزله فرضی صورت گرفت.

محمدهاشمی پیش فرض این مانور را که بدون هماهنگی قبلی انجام شده بود ، وقوع زلزله‌ای با بزرگی 2/6 ریشتر در نزدیکی کمشچه اعلام و افزود: این زلزله فرضی ساعت 8 صبح رخ داد و بلافاصله پس از آن تیم های ارزیاب هلال احمر برای بررسی میزان خسارت وارد منطقه شدند و همزمان تیم های امدادی شعب همجوار به عنوان شعب معین به محل حادثه فراخوان و اعزام شدند.

این مقام مسئول بررسی میزان خسارت در منطقه ، امدادرسانی به افراد حادثه دیده، استفاده از تیم‌های جست و جو با کمک‌های سگ‌های زنده یاب و دستگاه‌های زنده‌یاب و ... را از جمله اقداماتی دانست که در این مانور انجام شد و تاکید کرد: کارهای لازم برای شناسایی افراد زنده انجام و خدمات تریاژ و انتقال مصدومین نیز هم از طریق آمبولانس‌های هلال احمر انجام شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اصفهان یادآور شد: همچنین اقدامات لازم برای اسکان اضطراری آسیب دیدگان فرضی در این مانور انجام شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha