کد خبر: برنامه-ریزی-برای-گروه-های-دریافت-کننده
۱۸ بهمن ۱۳۹۹، ۱۳:۲۵

به گزارش  گروه استان های خبرگزاری سلامت به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، دکتر «مهرزاد لطفی» در این نشست با اشاره به برنامه ریزی وزارت بهداشت برای توزیع واکسن در دانشگاه های علوم پزشکی کشور، طبقه بندی گروه های دریافت کننده در استان با صحت و دقت کافی را در اولویت کار این ستاد قرار داد.

او در ادامه با بیان اینکه فرآیند توزیع واکسن در جامعه و دریافت گروه های مختلف به طول می انجامد، جدی گرفتن رعایت پروتکل های بهداشتی با وجود توزیع واکسن، تداوم اقدامات پیشگیرانه برای حفظ سلامت عمومی را مورد تاکید قرار داد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز همچنین به پیگیری نحوه فعالیت آزمایشگاه های تشخیصی استان و آمار نمونه گیری ها، تعداد مبتلایان در مناطق مختلف استان، علت های جان باختن مبتلایان، نحوه خدمت رسانی به بیماران در بخش های عادی و ویژه بیمارستان ها و مراکز درمانی استان پرداخت.

بررسی میزان آمادگی واحدهای مختلف دانشگاه با توجه به افزایش آمارهای ابتلا به کرونا در استان، تعداد مراجعان سرپایی به مراکز منتخب ۱۶ ساعته تشخیص و درمان کرونا و ماموریت های اورژانس، از دیگر محورهای مورد بررسی رئیس دانشگاه در نشست امروز بود.

دکتر «اورنگ ایلامی» سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز با اعلام آمار مبتلایان و افراد بستری در مراکز درمانی و بیمارستان های فارس؛ به ارائه توضیحاتی در مورد نحوه توزیع و ورود واکسن به کشور پرداخت و گفت: واکسن در دو نوبت، تزریق می شود.

دکتر «عبدالرسول همتی» معاون بهداشت دانشگاه نیز در این نشست گزارشی از آمار گروه های پرخطر استان، سالمندان و مبتلایان به بیماری زمینه ای که در ردیف های اولیه گروه های دریافت کننده هستند، ارائه داد.

ارائه گزارشی از آمار مبتلایان، تعداد تست های انجام شده و جانباختگان بر اساس سن و جنس، از سوی دکتر «علیرضا میراحمدی زاده»، رئیس کمیته علمی اپیدمیولوژیک ستاد دانشگاهی کرونا، از دیگر برنامه های نشست امروز بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha