کد خبر: برنامه-آموزش-و-پرورش-برای-دانش-آموزانی
۲۸ شهریور ۱۳۹۹، ۱۲:۲۹
برنامه آموزش و پرورش برای دانش آموزانی که به «شاد» دسترسی ندارند، چیست؟

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری سلامت به نقل از خانه ملت، احمدحسین  فلاحی  با اشاره به آمار بالای دانش آموزانی که به سامانه شاد دسترسی ندارند، اظهار کرد: وزیر آموزش و پرورش در نشستی که با اعضای کمیسیون آموزش داشت، راهکارهای متفاوتی را برای هر یک از گروه‌های دانش آموزی ارائه کرد.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی افزود: بر همین مبنا مقرر شد که برای روستاهای کم جمعیت که تعداد دانش آموزان در هر کلاس کمتر از 10 نفر است برگزاری کلاس با رعایت پروتکل‌ها به صورت حضوری باشد.

وی ادامه داد: با این تدبیر وزارت آموزش و پرورش مشکل عدم دسترسی روستاهای کم جمعیت به سامانه شاد تا حد بسیار زیادی برطرف می‌شود.

فلاحی یادآور شد: با وجود تلاش‌های صورت گرفته و توسعه زیرساخت‌ها اما یک سوم مناطق کشور امکانات لازم برای دسترسی به آموزش غیرحضوری و سامانه شاد ندارند.

وی اضافه کرد: بر همین مبنا راه حل آموزش و پرورش برای آموزش جایگزین شبکه شاد، آموزش از طریق صداوسیما است، به طوری که این آموزش‌ها در 4 شبکه از صبح تا غروب صورت می‌گیرد، هر چند که در این نوع آموزش مشکل ارتباط یک طرفه وجود دارد.

تکلیف دانش آموزانی که به تلویزیون هم دسترسی ندارند، چیست؟

این نماینده مجلس یازدهم افزود: وزیر آموزش و پرورش درخصوص دانش آموزانی که نه دسترسی به سامانه شاد دارند و نه تلویزیون نیز عنوان کرد که برای این دسته از دانش آموزان که بیشتر در مناطق محروم و عشایری زندگی می کنند، از نهادهای مختلف کمک گرفته شده که این ارتباط برقرار شود، اما بسته‌های آموزشی بسیار خوبی نیز آماده شده تا در این مناطق تحویل دانش آموزان شود.

سخنگوی کمیسیون آموزش افزود: این بسته‌ها قرار است به صورت هفتگی در اختیار دانش آموزان مناطق محروم قرار گیرد تا آموزش این عزیزان نیز به صورت متناوب و به روز انجام شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha