کد خبر: بررسی-درآمدهای-پایدار-و-ناپایدار-شهرد
۲۲ تیر ۱۳۹۹، ۱۵:۵۲
بررسی درآمدهای پایدار و ناپایدار شهرداری تهران

به گزارش خبرنگار شهری خبرگزاری سلامت؛ زهرا صدراعظم نوری رییس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران در دویست و بیست و ششمین جلسه شورای شهر تهران پس از استماع گزارش خزانه دار شورا در مورد هزینه و درآمد سه ماهه شهرداری تهران اظهار داشت: ما در برنامه 5 ساله تعهدی در ارتباط با درآمدهای پایدار و ناپایدار مبنی بر اینکه شهرداری سالانه 10 درصد از درآمد ناپایدار بکاهد و بر درآمد پایدار بیفزاید، ایجاد کردیم.

وی با بیان اینکه با وجود اینکه چند ماه از شروع سال 99 می‌گذرد و هنوز این اتفاق رخ نداده است، گفت: درخواست دارم درآمدهای پایدار و ناپایدار شهرداری طی مدت مشابه در طی دوره پنجم مدیریت شهری بررسی شود.

رییس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران ادامه داد: باید دوره مشابه در طی این مدت و به خصوص در سه سال گذشته بررسی شود که آیا توانستیم از درآمدهای ناپایدار بکاهیم و بر درآمدهای پایدار بیفزاییم و یا اینکه همان شیبی که در گذشته بوده وجود دارد.

نوری تاکید کرد: همچنین باید بدانیم در بخش غیر نقد نیز هزینه ها ثبت شده است یا خیر؛ شاید عملکرد یک دهم درصدی به دلیل عدم ثبت هزینه غیرنقد باشد.

پایش هوشمند ساختمان‌های تهران

وی همچنین با اشاره به بررسی لایحه شهرداری تهران درباره آئین‌نامه موضوع ماده 7 مصوبه تامین منابع مالی پایدار سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران تصریح کرد: شهرداری و سازمان آتش نشانی لایحه‌ای برای پایش هوشمند ساختمان‌های تهران درباره حریق ارائه کرده است.

این عضو شورای شهر تهران در ادامه با بیان اینکه 30 درصد از حوادث مربوط به حریق است، گفت: به همین دلیل باید ساز و کاری در سازمان آتش نشانی شهرداری تهران اتخاذ شود تا خدمت رسانی بهتر انجام و بر این اساس سامانه پایش هوشمند اعلام حریق ساختمان‌ها فعال شود. متقاضیانی که درخواست استفاده از این سامانه را دارند باید آن را دریافت و بهای آن را بپردازند.

نوری اضافه کرد: سازمان آتش نشانی ساختمان‌ها را مورد پایش قرار می‌دهد و در زمان وقوع حادثه به دلیل اتصال به سامانه آتش نشانی، خدمت رسانی با سرعت بیشتری انجام خواهد شد.

وی ادامه داد: برای این خدمات طبیعی است که سازمان آتش نشانی بهای خدمات را دریافت و این هزینه را صرف ارتقای کیفیت ایمنی کند.

خبرنگار: مینا افسریان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha