کد خبر: برخورد-با-عرضه-کنندگان-مواد-دخانی-تقلب
۱۸ تیر ۱۳۹۹، ۱۱:۰۳

به گزارش گروه اقتصاد سلامتی خبرگزاری سلامت به نقل از شاتا، معاون بازرسی و رسیدگی به تخلفات سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان از برخورد با متخلفین توزیع و فروش تنباکوهای معسل تقلبی با جعل برندهای معتبر در بازار خبر داد و گفت: این سازمان طی ابلاغیه ای به تمام روسای سازمانهای صنعت، معدن و تجارت استانها اعلام کرد ضمن نظارت بر بازار، با عرضه مواد دخانی تقلبی و قاچاق در سطح عرضه برخورد شود.

سید جواد احمدی با اشاره به قانون قاچاق کالا و ارز مصوب سال ۱۳۹۲خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه قاچاق، یک پدیده شوم محسوب شده و ضربه جبران ناپذیری به عرصه تولید و اشتغال وارد نموده و باعث تضییع حقوق تولیدکنندگان و واردکنندگان رسمی و همچنین بروز مخاطرات جدی برای مصرف کنندگان این دسته از محصولات می شود، لذا ضروری است بازرسان سازمانهای صنعت، معدن و تجارت استانها با همکاری دیگر دستگاهای اجرایی و متولی امر نظارت ویژه ای بر عرضه این اقلام در بازار داشته باشند و به نحو احسن با این پدیده مخرب مقابله نمایند.

این مقام مسئول تاکید کرد: بازرسان باید بصورت مستمر وضعیت بازار و عرضه این محصولات را رصد کرده و در صورت مشاهده هرگونه تخلف در نحوه توزیع و فروش نسبت به اعمال قانون اقدام نمایند.

وی یکی از اولویت های مهم سازمان حمایت برخورد با هرگونه قاچاق کالا در سطح عرضه دانست و از هموطنان تقاضا کرد که در صورت مشاهده هرگونه تخلف در این زمینه، موضوع را از طریق تلفن 124 این سازمان و یا سازمانهای صنعت ، معدن و تجارت استانها اطلاع دهند تا برخورد قانونی لازم با متخلفان صورت گیرد.

احمدی اضافه کرد: همچنین از قشرهای مختلف مردم درخواست داریم از خرید هرگونه کالای قاچاق خودداری کنند و اجازه ندهند عده‌ای سودجو با عرضه کالای قاچاق، باعث لطمات زیادی به اقتصاد کشور شوند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha