کد خبر: برخورداری-پایتخت-از-سامانه‌های-رصد-حو
۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۱۶:۲۲
برخورداری پایتخت از سامانه‌های رصد حوادث و سوانح ضروری است

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری سلامت و به نقل از روابط عمومی سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران، رضا کرمی محمدی با بیان اینکه راه اندازی و افزایش استفاده از سامانه های پایشی برای مدیریت شهری و سایر سازمان های تخصصی مدیریت بحران بسیار ارزشمند است، عنوان کرد: استفاده از این سامانه ها داده ها و اطلاعات لازم را فراهم می کند که می تواند هم مبنای اقدامات عملی در شهر تهران باشد و هم در بحران های احتمالی مورد استفاده قرار گیرد.

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران با تاکید بر اینکه ایجاد زیرساخت های مناسب برای استفاده بهینه از سامانه های طراحی شده امری ضروری است، تصریح کرد: چنانچه این سامانه ها به کار گرفته نشود، اولا هدررفت هزینه است و ثانیا این سامانه ها کم کم کارآیی خود را از دست می دهد.

کرمی محمدی با بیان اهمیت حوزه پایش مخاطرات گفت: بر همین اساس در مرکز فرماندهی عملیات اضطراری شهر تهران (EOC) میزهای پایش مخصوص به هر سامانه از جمله میزهای پایش زلزله شامل هشدار سریع زلزله و تخمین خسارت، سامانه لغزش زمین، فرونشست و سامانه های هشدار سیل و هواشناسی ایجاد شده است. بنابراین یک اقدام کاملا زیر ساختی برای استفاده مداوم از سامانه ها و همچنین امکان اتصال سایر سازمان های تخصصی به این آنها بخصوص سامانه هشدار سریع زلزله انجام شده است.

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران تصریح کرد: این امر موجب می شود سامانه ها بر خط و دائما بروز و تقویت شوند و می توان هر سال اقدامات و کارکردهای جدیدی برای آنها در نظر گرفت و از طرفی این سامانه ها به ما کمک می کنند تا داده های مورد نیاز تبدیل به اطلاعات و سپس منجر به تولید دانش شود که در مدیریت بحران امری لازم و ضروری است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha