کد خبر: برای-داشتن-سلامت-بیشتر-از-این-روش-استفا
۲۷ بهمن ۱۳۹۸، ۱۰:۲۵
به گزارش گروه بهداشت و درمان طبنا(خبرگزاری سلامت)،  نتایج یک بررسی جدید حاکی از‌ آن است یک فنجان شکلات داغ در روز می‌تواند پزشک را از افراد دور کند.

به گفته محققان کاکائو باعث افزایش گردش خون در پاها می‌شود و به بالا نگه داشتن آن در سنین پیری کمک می‌کند.

تحقیقات پیشین از ماده فلاناول کاکائو ثابت کرده بود خوردن آن پیوند و ارتباط میان سلولی مغز را افزایش می دهد. آن تحقیق روی موش های آزمایشگاهی صورت گرفت که در آن ثابت شد ارتباط سلولی در ناحیه هیپوکامپ که مربوط به حافظه است، افزایش یافت.

کارشناسان تعدادی از افراد را تحت نظر قرار دادند و در پایان مشخص شد، افرادی که سه بار در روز به مدت شش ماه یک لیوان کاکائو نوشیدند، توانستند به طور قابل توجهی در یک تست پیاده روی قدم بردارند.

محققان آمریکایی که سرپرست این پژوهش بوده‌اند، می‌گویند: علاوه بر فلاناول، وجود ماده‌ای به نام اپی‌کاتچین در شکلات می‌تواند با بالا بردن میزان میتوکندری تحرک عضلات را بالا برده و از این حیث عملکردی مشابه فعالیت‌های ورزشی داشته باشد.

این مطالعه بر روی مبتلایان به بیماری شایع عروقی محیطی (PVD) صورت گرفته است؛ بیماری عروقی محیطی به بیماری رگ‌های خونی خارج از قلب و مغز اشاره می‌کند؛ این بیماریها اغلب سبب تنگ شدن رگ‌هایی می‌شوند که به پاها، دست‌ها، معده و کلیه‌ها خو‌نرسانی می‌کنند.

یک پنجم از افراد بالای ۶۰ سال در انگلیس دارای درجه ای از PAD هستند که باعث ایجاد درد، سفتی و گرفتگی عضلات پا هنگام راه رفتن می‌شود.

ماری مک درموت، نویسنده این مطالعه از دانشگاه شمال غربی در شیکاگو  اظهار داشت: روش‌های درمانی بسیار معدودی برای بهبود عملکرد راه رفتن در افراد مبتلا به PAD وجود دارد.

 نائومی هامبورگ، رئیس شورای بیماری‌های عروقی محیطی انجمن قلب آمریکا نیز اضافه کرد: بیماران مبتلا به PAD در راه رفتن مشکل دارند و به اندازه افراد دچار نارسایی قلبی پیشرفته در خطر هستند.

محققان خاطرنشان کردند که انتظار نمی‌رود شکلات معمولی که غالباً با شکر پر شده تاثیری مشابه کاکائو در افراد داشته باشد.

این مطالعه امروز در مجله Circulation Research در انجمن قلب آمریکا منتشر شد.(فارس)

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha