کد خبر: برائت-از-مشركين-و-شهادت-زائران-شعبان-ق
۶ مرداد ۱۳۹۹، ۱۸:۱۸
برائت از مشركين و شهادت زائران - شعبان قاسمي 
 

همكاري من با مركز پزشكي حج و زيارت هلال احمر جمهوري اسلامي ايران، برمي‌گردد به سال 1364 از همان سال تا سال 1396 با اين مركز همكاري داشته ام.

در اين مدت مسئول انبارهاي دارو و تجهيزات مركز پزشكي حج وزيارت در ايران و عربستان سعودي بودم و همچنين مسئول خريد تهيه و ارسال دارو به عربستان وعتبات.

طي اين سالها خاطرات زيادي از حضور در عربستان و عتبات دارم. ولي يكي از پرسوزگذازترين خاطرات من در طي اين سالها مربوط به سال 1366 و روز برائت از مشركين است. آن روزتقريبا كل شهر مكه تحت نفوذ ايرانيان بود تمام كوههاي اطراف مكه مزين به پرچم جمهوري اسلامي ايران و پارچه‌هايي با شعار الموت الآمريكا و الموت الاسراييل بود.

مراسم از ساعت 16 در مقر بعثه رهبري شروع شد و شركت كنندگان در راهپيمايي از ميدان المعابده حركت كردند قرار شده بود كه راهپيمايي تا زير پل هجوم ادامه داشته و پس از آن زائران پراكنده شوند.

جمعيت در صفوف به هم فشرده با نفرت هر چه تمام تر عليه آمريكاي جهانخوار و اسراييل غاصب شعار مي‌داد. يكي از برادراني كه شعار مي داد اعلام كرد كه يك بالگرد آمريكايي هنگام بلند شدن از عرشه ناو هواپيما بر آمريكا سقوط كرده و پنج تن از سرنشينان آن به درك واصل شدند! بعد از اعلام اين خبر بود كه در نزديكي پل هجوم نيروهاي وهابي عربستان سعودي به راهپيمايي كنندگان حمله ور شدند.

متاسفانه در صفهاي اول راهپيمايي معلولين و جانبازان ما حضور داشتند و بيشترين آسيب ها را آنان ديدند اكثر شهداي ما در اين هجوم وحشيانه برادران معلول و جانباز ما بودند.

درگيريها تا ساعت 20 شب ادامه داشت همه جان خون بود و مجروح كسي باورنمي كرد كه نيروهاي عربستاني اين قدر وقيحانه به سمت زائران حمله ور شوند .

به همراه گروه پزشكي مستقر در مكه تلاش فراواني كرديم تا مجروحان را به بيمارستان منتقل كنيم.

متأسفانه در آن روز سیاه تعداد زيادي از هموطنان عزيزمان و ديگر حجاج شركت كننده در مراسم برائت از مشركين شهيد شدند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha