کد خبر: با-شیوه-حاج-قاسم-خانه-به-خانه-دنبال-ویرو
۱۶ دی ۱۳۹۹، ۷:۰۲

به گزارش گروه بهداشت ودرمان خبرگزاری سلامت به نقل از  وبدا، دکتر سعید نمکی در مراسم گرامیداشت مدافعان سلامت که همزمان با اولین سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی در مصلی بزرگ کرمان برگزار شد، اظهار داشت: امروز مفتخریم که بگوییم با همدلی بین ما، بسیج، هلال احمر، نیروهای مسلح، سازمان های مردم نهاد، دولت، استانداران و فرمانداران و تمام کسانی که در نظام سلامت اعم از بهورز خانه بهداشت تا متخصصین برجسته در بخش های بالینی همه یک صدا باهم توانستند این حماسه عظیم ملی را خلق کنند و این بر رهبر معظم انقلاب مبارک باشد که همواره در حمایت و هدایت و رعایت اصول، همراه ما بودند.

وی گفت: سال گذشته توفیق داشتم که برای عرض ارادت به شهدای هویزه در سالروز شهادت آنها عازم خوزستان شوم. یک ساعتی قبل از نماز صبح بیدار شدم و به صورت اتفاقی به تلفن همراهم نگاه کردم غیرمنتظرانه خبر شهادت جانگداز سردار رشید اسلام را دیدم و تا مغز استخوانم آتش گرفت.

وی افزود: سال گذشته مراسم شهدای هویزه را با بغض و اندوه و گریه نیمه تمام گذاشتم و به تهران برگشتم و در تشییع پیکر مطهر سردار سلیمانی، توفیق داشتم که در کرمان حضور داشته باشم و دیدید که چه صحنه هایی از عشق، عاشقی و دلبستگی به سردار رشید اسلام خلق شد.

وزیر بهداشت گفت: یکی از صحنه هایی که خیلی بنده را متحول کرد این بود که بعد از اینکه تعدادی از عاشقان سردار سلیمانی مشکل پیدا کردند و با تنگی نفس به بیمارستان اعزام شدند، از آنها عیادت کردم،  کودکی حدودا 7 تا 8 ساله در بخش مراقبت های ویژه بستری و اینتوبه شده و در حالت نامناسبی، در وضعیت کما بود وقتی بیرون امدم دیدم که مادر این کودک، گریه می کند و اولین سوالی که از بنده کرد این بود که تو را به روح سردار، بچه ام خوب می شود؟ با خودم گفتم که سردار سلیمانی تو با این دلها چه کرده ای و چه عظمتی خلق کردی که اینگونه مادری که تنها جگرگوشه اش را از دارد از دست می دهد، به جای قسم جلاله اول از من می پرسد تو را به روح سردار سلیمانی، بچه ام خوب می شود؟ چه چیز اینگونه مهر تو را در دلها نشاند؟ چه کردی که این جمعیت عظیم از همه گروه ها، اندیشه ها و خطوط به عشق تو راه افتادند و به کرمان آمدند؟

دکتر نمکی یادآور شد: در شهادت امثال سلیمانی که مرد خدا است، غیر از رستگاری خودش در اوج شهادت، اولین اتفاقی که می افتد، تحقیر و فروپاشی فردی است که به دست پلیدش مایه پیوستن این عزیزان به معشوق می شود. از حضرت زینب(س) پرسیدند که بعد از آن همه رنج در کربلا مانند تکه تکه شدن برادر و از دست دادن عزیزانت، چه دیدی؟ ایشان می فرماید به خدا جز زیبایی چیزی ندیدم.

وی ادامه داد: وقتی ابن مجلم برای شهادت حضرت امیرالمومنین(ع) نقشه می کشید و شمشیر خودش را با مسموم ترین سم زمان خودش آبدار می کرد، دلش می خواست وقتی این ضربه را با پلیدی و پلشتی بر فرق مبارک ایشان در محراب فرود آورد از ایشان بشنود که سوختم، بیچاره و نابود شدم اما این جمله را شنید که آقا حضرت علی(ع) فرمودند "به خدای کعبه رستگار شدم" و این حقارت دشمن است در برابر مردان بلندپایه خدا.

وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: شهادت سردار سلیمانی هم به بی آبرویی تروریست های بین المللی افزود و آنهایی که فکر می کردند با ترور این مرد بزرگ، پیروزی به دست می آوردند را رسوا کرد. شهادت سردار سلیمانی، دنیای اسلام را منقلب و وحدت جبهه مقاومت را بیش از پیش کرد و مردم، عشق و شور و هیجان را در این مرد بزرگ آنگونه دیدند که برای مراسم ایشان همه حاضر شدند.

دکتر نمکی یادآور شد: وقتی گفتند که در مراسم سالگرد شهید سلیمانی شرکت کنم، با علاقه و اشتیاق قبول کردم اما وقتی قرار شد بنده صحبت کنم، با خودم گفتم که چرا من با این کوچکی به عنوان یک سرباز کوچک نظام باید در سالروز شهادت فرمانده بزرگی مانند سردار صحبت کنم؟ فقط دو چیز دلم را راضی کرد که می

توانم صحبت کنم؛ دلم را خوش کردم به اینکه عزیزان همه می دانند که من هم عاشق و دلداده سردار سلیمانی

بودم و دوم اینکه شاید می دانستند که نه به اندازه او، نه به درک و ارتفاع اندیشه او اما من هم داغ سرباز و سردارهایم را در بین مدافعان سلامت همانگونه که او در مدافعان حرم به دل داشت، به دل دارم و من هم دل شکسته داغ عزیزانی هستم که در این ایام، در بین صدیق ترین یارانم در جبهه مدافعان سلامت از دست داده ام و داغدارم.

وی گفت: بارها سوال می کنیم که چه شد که یک نفر می شود سردار سلیمانی؟ یکی می گوید کاریزما است، یکی می گوید اطاعت از رهبری، یکی می گوید رزمندگی و ... اما به نظر من بزرگترین خصیصه سردار سلیمانی، عاشقی بود. بزرگترین نشان دل بستگی و دلدادگی این بزرگمرد، روح بلند عارفانه و عاشقانه اش بود.

وزیر بهداشت افزود: عاشقی، دل سوخته و سینه افروخته می خواهد. سردار سلیمانی، دلی داشت سرشار از محبت و سوز و گداز، سینه ای داشت سوخته برای این سرزمین، دلی داشت داغدار برای تهیدست ترین افراد این کشور. سردار سلیمانی سینه اش را برای پذیرایی از عشق الهی آماده کرده بود. ریاضت و رنج کشیده بود همانگونه که خودش بارها می فرمود باید در کوره های داغ قرار گرفت تا مستوجب یک پذیرش الهی شد.

دکتر نمکی یادآور شد: پایداری و پایندگی دولتِ سلیمانی، همان دلدادگی و عاشقی الهی است. شهید قاسم سلیمانی، ذره ای از وجودش دیگر برای خودش نبود همه چیز معلق در فضای الهی و عرفانی بود. قرار نداشت. آرامِ بی قرار بود. آرام بود با یاد خدا و بی قرار بود برای پیوستن به خدا. وقتی چهره صبور و نورانی و پرلبخند ایشان را می دیدی به یک آرامش پی می بردی اما ایشان یک درون ناآرام طوفانی برای کار، تلاش، جبهه مقاومت، حذف ظلم و ترور و وحشت از دورترین نقاط جهان و بی قراری برای پیوستن به معشوق داشت.

وی بیان داشت: تردید ندارم لحظه ای که این مرد بزرگ به شهادت رسید، تمام اجزای وجودش همان فریاد حضرت علی(ع) بود که به خدای کعبه رستگار شدم. این اولین ویژگی و نشانه امثال شهید قاسم سلیمانی است. ایشان ویژگی های ناب دیگری هم داشت. یکی از ناب ترین ویژگی های این مرد بزرگ، فروتنی، مردم دوستی و بی اعتنایی به دنیا بود.

وزیر بهداشت تاکید کرد: کسی می تواند در پای عشق بمیرد که پیش از آن، دنیا در پیش چشمانش مرده باشد. شهید سلیمانی سالها بود که مادیات دنیا را طلاق داده بود و نه دنبال پست بود نه مقام. جمله ای از ایشان به خاطر دارم که می گفت بعضی ها از درون من خبر ندارند و می گویند قاسم سلیمانی می خواهد رییس جمهور شود. به این حرف می خندم. آنها نمی دانند من دنبال چه چیزی هستم من به دنبال شهادت هستم و هر باری که به جبهه مقاومت می روم، فکر می کنم که دیگر بر نمی گردم.

دکتر نمکی خاطرنشان کرد: شهید سلیمانی خودش را به نقطه ای رسانده بود که دیگر این دنیا و مادیات، میز و پست برای او مرده بود. این بزرگترین ویژگی ناب مردان خدا است. صبوری، بردباری، مردم دوستی، نوع دوستی از ویژگی های شهید سلیمانی بود. وقتی فرزند شهیدی را در آغوش می گرفت سراپای وجودش عشق، عاشقی و محبت و صمیمیت بود.

وی تصریح کرد: نکته دیگری که همه ما در این مرد بزرگ دیدیم این بود که سیاست زدگی، جزیی از وجودش نبود او فقط زیر یک خیمه جا می شد

و آن هم خیمه ولایت بود و یک عمودی را در این خیمه قبول داشت و آن هم مقام معظم رهبری بود. با رانش ها و کشش های سیاسی، نمی رفت و بیاید. هرگز خودش را آلوده این بحث ها نکرد چون این روح بلند بنا ندارد که در این باتلاق ها گرفتار شود.

وزیر بهداشت یادآور شد: بنده به عنوان خدمتگزاری در عرصه نظام سلامت باید بگویم که طرحی که با نام مقدس شهید سلیمانی مزین شد، چه افتخاری برای نظام جمهوری اسلامی ایران آفرید. وقتی کرونا به کشور آمد در اوج تحریم های ظالمانه بودیم وقتی می خواستیم ماسک  برای پرسنل و سربازان مان در نظام سلامت تامین کنیم، دشمنی که به دروغ می گفت که با دارو و تجهیزات پزشکی کاری ندارم، همه راه ها را بر ما بسته بود. در هیچ فرودگاهی نمی توانستیم هیچ چیزی برای کشور وارد کنیم.

دکتر نمکی گفت: دیدید که با غیرت، همت و شجاعت همه فرزندان این سرزمین به گونه ای موج اول بیماری  در کشور مهار شد که تعداد مرگ و میر روزانه بیماران به کمتر از 40 مورد و حدود 30 مورد رسید و در طول 55 روز از یک وارد کننده یه یک تولید کننده ماسک، شوینده، گان و  دیگر تجهیزات تبدیل شدیم و دیدید که چه حماسه ای خلق شد و وقتی دنیا که آنگونه با ما در افتاده بودند، با طوفان بیماری روبرو شد، عظمت جمهوری اسلامی ایران  و درماندگی آنها برایشان مشخص تر شد؛ آنهایی که هم بیش از ما پول، هم تخت و هم بیش از ما پزشک، پرستار و کادر بهداشتی و درمانی داشتند.

وی تصریح کرد: برای ما از سوی موسسات معتبر بین المللی برآورد کردند که در ماه نوامبر و دسامبر، ایران مرگ بالای یک هزار و 200 مورد در روز را تجربه خواهد کرد و آمریکا مرگ و میر بیشتر از دو هزار و 500 و اروپا بین 800 تا یک هزار مرگ در روز را تجربه خواهد کرد. و‌ ما تجربه ای که با دوستانم در بسیج و سایر عزیزان در دوره قبل داشتیم را دوباره احیا کردیم.

وزیر بهداشت افزود: وقتی با دوستان بسیج نشستیم و طرح را طراحی کردیم گفتیم باید برای آن یک اسم بگذاریم. دیدیم زیباترین اسم، شهید قاسم سلیمانی است و گفتیم خدایا ما که در نزد تو آبرویی نداریم، عددی نیستیم و شرمسار از آن هستیم که بخاطر قدم های ما، کمک های ویژه کنی اما اسم یک مرد بزرگ را بر این طرح گذاشتیم که عزیز و محبوب فاطمه، زینب، امام حسین و تو و خانواده شهدا است. به پاس اسم این نازنین هم که هست دست ما را بگیر و نگذار این حرف دنیا محقق شود که به مرگ های یک هزار و 200 مورد در روز برسیم و خدایا ما را به آبروی حاج قاسم، دریاب.

دکتر نمکی گفت: اتفاق بزرگی در کشور رقم خورد که در دنیا مثال زدنی است. پیش بینی کرده بودند که مرگ ها در دنیا چه خواهد شد، در همه جا محقق و حتی بیشتر هم شد. ما از مرگ هیچ شهروندی خوشحال نیستیم حتی دولت هایی که بدترین کینه ها را به ما ورزیدند و دارو و تجهیزات پزشکی و حداقل ها را از ملت ما دریغ کردند، به ناتندرستی و مرگ یک نفر در آن کشورها، راضی نیستیم.

وی خاطرنشان کرد: آمریکا سه روز پیش تعداد مرگ و میر بیمارانش در روز از سه هزار و 500 مورد رد شد و آلمان، انگلیس و ایتالیا از هزار مورد گذشت در حالیکه این کشورها، تخت بیمارستانی، پول و خیلی امکانات دیگر را نسبت به ما بیشتر داشتند اما مرگ و میر روزانه بیماران در ایران به حداکثر یک سوم نسبت به قبل از شروع طرح و میزان بستری ها به حدود 30 درصد رسید. از آنهایی که این حرف ها را قبول ندارند دعوت می کنیم که بروند و تخت های خالی بیمارستانها را ببینند و ببینند که همراهی همراهان حاج قاسم با مدافعان سلامت، چه عظمتی در جمهوری اسلامی ایران خلق کرد و در عرض 40 روز که هیچ کس باور نمی کرد به این دستاورد بزرگ ملی رسیدیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha