کد خبر: با-ریزش-ارز-توقع-کاهش-قیمت-در-بازار-مسکن
۲۰ آبان ۱۳۹۹، ۱۵:۴۰
با ریزش ارز توقع کاهش قیمت در بازار مسکن را داریم!

به گزارش گروه فرهنگ و هنر به نقل از تینا نادری روابط عمومی برنامه در انتهای الوند، محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی  در برنامه در انتهای الوند گفت: با ریزش قیمت دلار توقع کاهش قیمت مسکن و هر نوع کالا و خدماتی که در این ماه‌ها به بهانه بالا رفتن ارز زیاد شده داریم که البته به‌طور طبیعی با کاهش آن باید به حالت قبل برگردد.

متأسفانه سو استفاده در بازارهای ما زیاد است و سعی می‌کنند چسبندگی را حفظ کنند، ولی ما امیدواریم از این شرایط هر چه زودتر خارج شویم.

در مورد مسکن مهر نیز، حدود 60 الی 70 هزار مورد در حال تکمیل شدن است و فقط آن‌هایی که در جریان دادگاه هستند و یا مربوط به تعاونی می‌مانند که مسئول دیگری دارند.

برای مسکن ملی هم خوشبختانه در حال حاضر 436 هزار نفر واجد شرایط داریم که به دو گروه تقسیم می‌شوند، یا زمین را گرفته و در حال ساخت هستند و یا در حال حاضر در حال تحویل گرفتن زمین هستند.

265 هزار واحد هم به پروژه‌ها معرفی می‌شوند که گروهی پیشتاز بوده و خانه‌هایشان را تحویل گرفته‌اند و سری دیگر در مرحله ساخت هستند.

 نکته آخر در مورد مسکن ملی این است که ما به خاطر کند شدن کار متقاضیانی که باید حساب بازکرده و پول به‌حساب واریز می‌کردند با وقفه مواجه شدیم، ولی در حال حاضر حدود 200 هزار نفر در بانک افتتاح حساب کردند و 100 هزار نفر نیز واریزی داشته‌اند که این یعنی روند پیشرفت مثبتی داشته است.

در مورد گران شدن بلیت‌های هواپیما نیز محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد:

نکته‌ای که در مورد بلیت هواپیما حائز اهمیت است، این بوده که ما با اعلام ظرفیت مجاز حداکثر 60%، یعنی این‌که هر نفر یک صندلی کنارش خالی باشد، به شرکت‌ها اعلام کردیم که رقابت بر سر کف قیمت الزام نیست و نباید از سقف قیمت مجاز عبور کنند و نرخ‌ها نباید هیجانی باشد.  بنابراین نرخ بلیت هواپیما افزایش پیدا نکرده است.

در پایان مصاحبه نیز وزیر راه، به مجری برنامه درباره ایمن‌سازی راه‌ها و نیز طرح پرداخت الکترونیکی عوارض جاده‌ای چنین توضیح داد:

 در خصوص ایمن‌سازی جاده‌ها، باید گفت که هنوز 251 نقطه باقی‌مانده که با توجه به سابقه حوادث شدید حدود 200 راه تا به امروز در حال ایمن‌سازی هستند که تا آذرماه تحویل داده می‌شوند.

بقیه راه‌ها نیز در دست طرح و یا اقدام هستند.

در ضمن در خصوص مشکلات پرداخت الکترونیکی برای عوارض راه نیز تا به امروز از هفت بزرگراه حداقل پنج بزرگراه در حال استفاده است و طرح دو بزرگراه دیگر نیز به‌زودی اجرایی می‌شود.

 من از مردم خواهش می‌کنم قدردان این امتیاز بزرگ که باعث شده وقت و سوخت کمتری مصرف کنند باشند و لطفاً عوارض خود را به‌موقع پرداخت کنند.

برنامه در انتهای الوند به تهیه‌کنندگی امیرحسین آذر، کارگردانی مسعود مرعشی با اجرای نجمه جودکی، حامد مهربانی و مجید یحیایی از حدود ساعت ۷: ۲۰ صبح از شنبه تا چهارشنبه روی آنتن شبکه دوسیما می‌رود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha