کد خبر: باید-به-پروتکل-الحاقی-پایبند-باشیم
۱۷ تیر ۱۳۹۹، ۱۱:۳۶
باید به پروتکل الحاقی پایبند باشیم

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری سلامت به نقل از خانه ملت، مسعود پزشکیان با اشاره به پایبندی و عدم پابندی جمهوری اسلامی ایران به پروتکل الحاقی اشاره کرد و گفت: اگر این پروتکل را امضا کرده باشیم باید به آن پایبند شویم در غیر اینصورت نیازی به پایبندی به آن نیست.

وی در ادامه افزود: اگر ما تعهدی را امضا کنیم باید روی تعهد خود بایستیم و البته اگر تعهدی را هم امضا نکرده‌ایم به آن پایبند نخواهیم بود.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه وقتی طرف‌های غربی به هیچ کدام از تعهدات خود پایبند نیستند چه اجباری بوده که ما به تعهدات خود پایبند باشیم؟ اظهار گرد: این مسئله هم در چارچوب تعهداتی خواهد بود که امضا کرده‌ایم؛ بنابراین اگر در تعهد گفته شده ما در صورتی به تعهدات خود پایبند خواهیم بود که دیگران هم پایبند باشند این بحث دیگری خواهد بود.

گفتنی است جمهوری اسلامی ایران در سال 82 به منظور « اعتمادسازی» با کشورهای اروپایی  تصمیم گرفت به «طور داوطلبانه» پروتکل الحاقی را امضا و اجرا کند اما پس از مدتی از آن خارج شد. پس از آن در دوره اخیر مذاکرات، ایران بار دیگر اجرای پروتکل را پذیرفت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha