کد خبر: باید-با-استفاده-از-تجارب-کشورهای-موفق-س
۱۸ آذر ۱۳۹۹، ۱۸:۱۷
باید با استفاده از تجارب کشورهای موفق سیستم‌های کنونی بیمه را ارتقاء و آن را کارآمدتر کنیم

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری سلامت به نقل از روابط عمومی سازمان بیمه سلامت، دکتر کریستف آندریاس هاملمان در نشست با مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران با اشاره به اینکه بیمه سلامت ایران یکی از شرکای مهم حوزه سلامت محسوب می‌شود، بیان کرد: بازنگری دربسته‌های خدمات بیمه‌ای از جمله همکاری سازمان جهانی بهداشت در دو سال اخیر با نظام سلامت بوده است و از این پس همانند گذشته از هرگونه پیشنهاد و همکاری در زمینه تجارب بیمه‌ای به خصوص در دوره شیوع بیماری کرونا استقبال می‌کنیم.

نماینده سازمان جهانی بهداشت در ایران ادامه داد: ما در سازمان جهانی بهداشت این آمادگی را داریم که شرایط ارتباط را برای همکاری با سایر کشورها برای سازمان بیمه سلامت فراهم کنیم و فرصت های لازم را دراختیار این سازمان بیمه‌گر قرار دهیم.

هاملمان گفت: این تمایل به ویژه از سوی سازمان جهانی بهداشت وجود دارد که با تبادل تجربیاتی که در نظام سلامت و بیمه ایران وجود دارد، شرایط یادگیری را تسهیل کرده تا سایر کشورها نیز از آن بهره‌مند شوند. به عنوان مثال یکی از این موارد سیستم‌ تامین منابع مالی است که این اقدام از طریق بیمه‌های اجتماعی و اختصاص منابع کلان از سوی دولت صورت می گیرد. همچنین ما می توانیم از اطلاعات و داده ها به خصوص در دوران همه گیری کویید 19  بهره‌مند شویم و تغییرات ارائه خدمات درمانی و بهداشتی را در این شرایط مورد بررسی قرار داده و از آن برای بهبود شرایط استفاده کنیم.

وی افزود: ایران با داشتن سازمان بیمه‌گر بزرگی همچون سازمان بیمه سلامت می تواند به صورت تشریحی و توصیفی تجارب خود در زمینه کرونا و نحوه مقابله با این مساله را به اشتراک بگذارد.

نماینده سازمان جهانی بهداشت در ایران گفت: ما در این سازمان از نظر فنی می‌توانیم با همکاری سازمان پیگیری‌های لازم را برای انجام اقدامات لازم انجام دهیم به نحوی که آغاز این همکاری گسترده می‌تواند مشخص کردن اولویت‌ها باشد./

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha