کد خبر: بایدن-می‌خواهد-در-دولت-جدید-ممنوعیت-ا
۷ فروردین ۱۴۰۰، ۱۴:۱۰
بایدن می‌خواهد در دولت جدید ممنوعیت اسلحه را تصویب کند
به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری سلامت به نقل از Yahoo، در پی دو تیراندازی گسترده در ایالات متحده در یک هفته، کاخ سفید روز جمعه گفت که رئیس جمهور بایدن آماده است تا دستورات اجرایی را برای تصویب اصلاحات اسلحه صادر کند و احتیاج به تصویب قانون یک کنگره تقسیم شده را ندارد. دبیر مطبوعاتی کاخ سفید، جن پسکی در جلسه توجیهی به خبرنگاران گفت که او نمی‌تواند یک بازه زمانی دقیق در مورد زمان انتقال دستورات از میز بایدن ارائه دهد، اما گفت که آن‎‌ها یکی از اهرم‌هایی هستند که ما می‌توانیم استفاده کنیم، به رفع شیوع خشونت با اسلحه کمک کرده و به ایمنی جامعه در سراسر کشور بپردازید. با این حال، بایدن در کنفرانس مطبوعاتی بعدازظهر پنجشنبه خود به روشنی اظهار داشت که زیرساخت‌ها به جای اصلاح اسلحه اولویت بعدی قانونی او خواهد بود، که منجر به شکایت فعالان کنترل اسلحه و دموکرات‌های مترقی می‌شود.

پسکی می‌گوید دولت بایدن می‌خواهد اسلحه را غیرقانونی کند!

پسکی گفت که بایدن ناامیدی آن‌ها را درک می‌کند و پیشنهاد می‌کند که عصبانیت آن‌ها به سمت آن دسته از اعضای کنگره باشد که برای جلوگیری از قوانین کنترل اسلحه رای می‌دهند. بایدن و قانون اسلحه پسکی روز جمعه گفت: ما می‌گوییم که ناامیدی باید به اعضای مجلس و سنا منتهی شود که علیه اقدامی که رئیس جمهور از آن حمایت می‌کند رای دادند. کاخ سفید هنوز درمورد اینکه آیا بایدن برنامه‌های مربوط به سیاست‌های اسلحه خود را به کپیتول هیل ارسال می‌کند، هنوز رسیدگی نکرده است. لوایحی که توسط دموکرات‌ها در مجلس تصویب می‌شود، نیاز به بررسی پیشینه برای همه خریدها و انتقال اسلحه دارد و به اصطلاح روزنه چارلستون را می‌بندد، که در برخی موارد فروش اسلحه را بدون بررسی سابقه کامل انجام می‌دهد. بایدن از مجلس سنا خواسته است تا گام‌های عقل سلیم را برداشته و کنگره را به تصویب قانونی مبنی بر منع اسلحه‌های سبک و خشاب‌های با ظرفیت بالا در سراسر کشور ترغیب کند. وی در حالی که در دهه 1990 به عنوان سناتور از دلاور خدمت میکرد، به تصویب ممنوعیت حملات اسلحه در کشور کمک کرد. این ممنوعیت که توسط رئیس جمهور بیل کلینتون در سال 1994 به تصویب رسید، یک دهه ادامه داشت تا اینکه رئیس جمهور جورج دبلیو بوش اجازه داد منقضی شود. بایدن معتقد است که یک کنگره دموکراتیک می‌تواند ممنوعیت را برگرداند و اقدامات جدیدی را اعمال کند اما عدم تمایل برخی از اعضای میانه رو حزب می‌تواند این کار را دشوار کند.

حتی در حال حاضر، پس از دو تیراندازی پشت سر هم در آتلانتا و بولدر، دموکرات‌ها ممکن است حمایت جمهوری‌خواهان را برای تصویب به همراه نداشته باشند.

مترجم: سید محمد معین حبیبی پاسدار

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha