کد خبر: بایدن-در-برابر-ترامپ-آیا-مناظره‌ها-در
۱۷ شهریور ۱۳۹۹، ۱۷:۳۱
بایدن در برابر ترامپ: آیا مناظره‌ها در انتخابات نقشی دارند؟
به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری سلامت به نقل از USA Today، بیش‌تر آمریکایی‌ها پیش‌بینی می‌کنند ترامپ در مناظرات ریاست جمهوری به جای  بایدن پیروز شود، نظرسنجی‌های USA Today نشان می‌دهد. آیا این مناظرات می‌تواند آن‌چه را که این کنوانسیون انجام نداد برای دونالد ترامپ رئیس جمهور انجام دهد؟ نظرسنجی دانشگاه امروز ایالات متحده و دانشگاه سافولک نشان می‌دهد که بسیاری از رأی دهندگان فکر می‌کنند که این کار ممکن است. سهم بیشتری، یعنی 47٪ پیش‌بینی می‌کند ترامپ در این بحث پیروز شود در مقایسه با 41٪ که پیش‌بینی می‌کنند جو بایدن نامزد دموکرات برنده خواهد شد. این در حالی است که فقط 33٪ از پاسخ دهندگانی که حداقل برخی از کنوانسیون‌ها را تماشا کرده اند گفته اند که وقایع سیاسی احتمال حمایت آن‌ها از ترامپ را بیشتر می‌کند. 37٪ گفتند که این کنوانسیون احتمال آن‌ها را کمتر می‌کند. افراد مستقل 10 درصد بیش‌تر احتمال می‌دهند که بایدن به عنوان برنده احتمالی انتخاب شود: 47٪ -37٪. در حالی که 79 درصد دموکرات‌ها پیش بینی می‌کردند که نامزد انتخابات ریاست جمهوری در مناظره در رأس انتخابات قرار بگیرد، 87 درصد جمهوری‌خواهان گفتند که ترامپ چنین خواهد کرد.

نظر افراد مختلف درباره کنوانسیون‌ها و مناظره‌های ترامپ و بایدن

دیوید بروکمن 38 ساله، از طرفداران ترامپ از کلمبوس ایندیانا که در میان نظرسنجی‌ها بود، گفت: من احساس می‌کنم این مناظره‌ها فقط یک نمایش یک طرفه خواهد بود. بایدن در برابر ترامپ دانا کربنل 35 ساله و دموکرات از وهوکن نیوجرسی گفت که بایدن در صورتی پیروز خواهد شد اگر کار خود را در زمینه بررسی دقیق حقابق درباره ترامپ انجام دهد. ترامپ  به گفته دانا، دروغ‌هایی می‌گوید و مدام آن‌ها را تکرار می‌کند. اولین بحث از سه مناظره ریاست جمهوری 29 سپتامبر برگزار می‌شود.

رکورد بیننده‌ها در مناظرات ریاست جمهوری گذشته

اولین مناظره 2016 بین ترامپ و هیلاری کلینتون نامزد حزب دموکرات، 84 میلیون بیننده را به خود جلب کرد که رکوردی برای مناظره ریاست جمهوری است. تعداد زیادی از رأی دهندگان طی سالیان گذشته به مرکز تحقیقات پیو گفته‌اند که مناظره در تصمیم گیری برای رأی دادن بسیار یا تا حدودی مفید بود. اما تنها 10٪ از کسانی که در سال 2016 رأی داده‌اند گفتند که قطعاً در طول بحث یا درست بعد از آن تصمیم خود را گرفتند. تقریباً دو سوم گفتند که آن‌ها در مورد زمان برگزاری کنوانسیون یا حتی قبل از آن تصمیم گرفته‌اند. بایدن در نظرسنجی USA TODAY / Suffolk در روزهای پس از کنوانسیون 50٪، 43٪ در سطح ملی از ترامپ بالاتر است. این یکی از تعداد نظرسنجی‌های پس از کنوانسیون بود که نشان می‌دهد یک شانس کوچک برای ترامپ وجود دارد یا اینکه هیچ شانسی وجود ندارد. به دلیل همه‌گیری کروناویروس، طرفین بیشتر کنوانسیون‌های خود را به جای حضور در صحنه‌های پر از سال های گذشته، به صورت آنلاین انجام می‌دادند. چهار نفر از 10 پاسخ دهنده به نظرسنجی USA TODAY و Suffolk University که کنوانسیون‌ها را مشاهده کرده بودند، فکر کردند نسخه امسال بهتر کار می‌کند. از هر 10 نفر سه نفر فکر می‌کردند این قالب و نسخه بدتر است. بقیه آن را یکسان دیدند یا نظری نداشتند.‌ نظرسنجی از 1000 رأی دهنده ثبت شده، که از 28 تا 31 آگوست توسط تلفن ثابت و تلفن همراه انجام شده است، دارای یک خطای مثبت یا منفی 3.1 امتیاز است.    

مترجم: سید محمد معین حبیبی پاسدار

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha