کد خبر: بالاخره-ترامپ-هم-از-ماسک-صورت-استفاده-ک
۲۲ تیر ۱۳۹۹، ۱۰:۴۲
بالاخره ترامپ هم از ماسک صورت استفاده کرد!
به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری سلامت به نقل از Theguardian، در شامگاه شنبه دونالد ترامپ برای اولین بار هنگام بازدید از یک بیمارستان نظامی، در ملاء عام ماسک پوشید. تصمیم رئیس جمهور مبنی بر پوشیدن ماسک در حالی رخ داد که مواردی جدید از تجمع کروناویروس در سطح ایالات متحده ثبت شد و دستیاران و کارشناسان از ترامپ خواستند تا دستورالعمل‌های دولت خود را در مورد پوشیدن ماسک دنبال کند. ترامپ برای دیدار با اعضای خدمات پزشکی و ارائه دهندگان مراقبت‌های بهداشتی که از بیماران Covid-19 مراقبت می‌کردند، به مرکز ملی پزشکی نظامی والتر رید در حومه واشنگتن دی سی پرواز کرد.

ترامپ: فکر می‌کنم در بیمارستان انتظار می‌رود ماسک بپوشید...

هنگام ترک کاخ سفید، ترامپ به خبرنگاران گفت: به خصوص وقتی در بیمارستان هستید، فکر می‌کنم انتظار می‌رود ماسک بپوشید. تنها زمان دیگری که ترامپ با ماسک دیده شد در پشت صحنه، در یک کارخانه فورد در ماه مه، که از آن تصویربرداری شد، بود. ترامپ در فورد و پوشیدن ماسک در آن زمان او از پوشیدن ماسک در ملاء عام امتناع می‌ورزید زیرا می‌گفت نمی‌خواهد تجمعات خبری را خوش‌حال کند. در هفته‌های اخیر، چندین نفر که در مجاورت رئیس جمهور مشغول به کار هستند، آزمایش کروناویروس‌شان مثبت بوده است. برای مثال همراه پسر دونالد ترامپ، کیمبرلی گیلفویل، قبل از تجمع ترامپ در کوه راشموور در 3 ژوئیه، تست کووید19 مثبت داشته و این دو فرد مجبور شدند وارد قرنطینه شوند.

ایالات متحده و بیش‌ترین تعداد کروناویروس...

آمریکا تقریباً هر روز رکورد موارد جدید کروناویروس را می‌شکند و بیمارستان‌ها در مناطق جدید در ایالت‌های جنوبی و غربی تحت فشار شدید قرار دارند. بسیاری بر این باورند که به دنبال درخواست‌های مکرر رئیس جمهور، بدون اینکه ویروس تحت کنترل باشد، مشاغل در آن مناطق خیلی زود بازگشایی شدند. ترامپ هنگام آغاز بازدید از بیمارستان از روز شنبه، خود و همراهانش همه ماسک های تیره پوشیده بودند. برجسته ترین جمهوری خواهان در سطح ملی، از جمله معاون رئیس جمهور مایک پنس و رهبر سنا میچ مک کانل در روزهای اخیر به محض رسیدن کروناویروس با تأخیر قبول کردند که ماسک بپوشند. اما پنس و ترامپ در ماه‌های ابتدایی این بیماری همه گیر از پوشیدن ماسک گریزان بودند، درحالی که ویروس در بخش‌هایی از کالیفرنیا، منطقه سیاتل و نیویورک طغیان می‌کرد.

ماسک ممکن بود ترامپ را ضعیف نشان دهد؟!

افراد نزدیک به ترامپ به خبرگذاری آسوشیتدپرس گفته‌اند كه رئیس جمهور می‌ترسید که پوشیدن ماسک‌صورت باعث شود وی ضعیف به نظر برسد و نگران این بود كه این تمرکز را به جای بهبود اقتصادی، به بحران بهداشت عمومی منتقل كند. ماسک و ترامپ در حالی که خود او ماسکی نپوشیده بود، ترامپ اخطارهای زیادی راجع به ماسک‌ها داده است. برای مثال او حتی مردم را تشویق کرده است تا در صورت گردهمایی‌های نسباتاٌ بزرگ در خانه نیز ماسک بپوشند. ترامپ همچنین خبرنگاران را برای پوشیدن ماسک متهم کرده است و پیام‌هایی را برای تمسخر از نامزد احتمالی حزب دموکرات برای رئیس جمهوری، جو بایدن به دلیل پوشیدن ماسک، ری-توئیت کرده است. این موضوع به شکلی سیاسی تقسیم شده است، به طوری که سناتور جمهوری‌خواه لامار الكساندر اخیراً  اظهار تاسف كرد كه نباید ماسک طرفدار دموکرات یا ضد ترامپ تلقی شود. راهنمایی‌های رسمی دولت فدرال ایالات متحده توصیه می‌کند مردم ماسک صورت پارچه‌ای برای کند کردن شیوع کروناویروس، بویژه هنگامی که از مسافت اجتماعی امکان پذیر نیست، بپوشند.  

مترجم: سید محمد معین حبیبی پاسدار

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha