کد خبر: بازیابی-زمین-و-لزوم-استفاده-از-انرژی-ها
۳۱ فروردین ۱۴۰۰، ۱۲:۴۵
بازیابی زمین و لزوم استفاده از انرژی های تجدیدپذیر

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری سلامت و به نقل از روابط عمومی اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران؛ «سعید احمری» گفت: هدف از بهبود وضعیت اقلیمی ، رساندن میزان Co2 موجود در جو به اندازه استاندارد است. هم اکنون غلظت این گاز در اتمسفر حدود PPM 415 اندازه گیری شده و هدف از بهبود وضعیت اقلیمی ، رساندن این میزان به 300PPM تا سال 2050 می باشد. دستیابی به این هدف عمده طی برنامه ریزی بلند مدت و با در نظر گرفتن مسائل محیط زیست در کلیه فعالیتهای انسانی، ممکن خواهد بود. این موضوع مهم به عنوان یکی از محورهای گفتگو در روز جهانی زمین در روز 22 آوریل 2021 شده است.

وی با بیان اینکه شهرها مسئول تولید ۷۰ تا ۷۵ درصد آلودگیCO2 و ۴۰ تا ۴۵ درصد از گازهای گلخانه ای (GHG) هستند. تصریح کرد: از آنجایی‌که روند توسعه شهرها و افزایش شهرنشینی با سرعت به پیش می‌رود، جوامع مختلف در پی آن هستند تا ثابت کنند که تأمین کامل انرژی مورد نیازشان از طریق انرژی‌های تجدیدپذیر کاملا عملی و ممکن است.

به گفته معاون پایش اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار شهر تهران از پتانسيل قابل‌توجهي جهت بهره‌گيري از انرژي‌های تجدیدپذیر (به خصوص انرژی خورشیدی) برخوردار است و بکارگیری این نوع انرژی‌ها، راهكار مناسبي براي غلبه بر معضلات محیط زیستی است.

احمری اظهار داشت: شهرداري تهران به عنوان متولی اصلی در مدیریت شهر تهران، دارای زيرساخت هاي مناسبي براي بسترسازي و توسعه انرژي هاي تجدیدپذیر مي‌باشد. همچنین با عنايت به در اختيار داشتن بيشترين فضاهاي عمومي و نيمه عمومي شهر، منابع مختلف شهري، سيستم حمل و نقل عمومي و سيستم نظارت بر ساخت و ساز در پهنه هاي مختلف شهر، مي‌تواند در توسعه انرژي هاي تجديدپذير در شهر تهران مهمترين نقش را ايفا کند.

وی در ادامه به اقدامات مدیریت شهری در این حوزه و ایجاد نیروگاه های کوچک مقیاس خورشیدی اشاره نمود و گفت : نیروگاه های نصب شده در شهرداری تهران با ظرفیت حدود 600 کیلووات قابلیت تولید 900 مگاوات ساعت برق در سال دارند که این مقدار تولید، از انتشار حدوداً 700 تن CO2 جلوگیری بعمل می‌آورد که معادل کاشت 3500 اصله درخت در شهر تهران است.

احمری ادامه داد: همچنین حدود 935 دستگاه آبگرمكن خورشيدي در اماكن عمومي شهرداري مناطق 22گانه شهرداري تهران نصب شده که این مقدار، از انتشار تقريباً 320 تن گاز CO2 سالانه جلوگيري خواهد كرد. نصب 7760 پایه چراغ خورشیدی، تامین روشنایی 1057 ایستگاه اتوبوس از طریق مدول های خورشیدی، تجهیز 4200 چراغ ترافیک به سولار، تجهیز 24 غرفه بازیافت و 5 پل عابر پیاده به انرژی خورشیدی از دیگر اقدامات شهرداری تهران در راستای کاهش انتشار CO2 و گازهای گلخانه ای است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha