کد خبر: بازگشت-یک-بالگرد-به-چرخه-عملیات
۲۱ آبان ۱۳۹۹، ۱۲:۰۳

به‌گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری سلامت به نقل از  روابط‌عمومی سازمان امدادونجات، مهدی ولی‌پور گفت: امداد هوایی از سریع‌ترین و آسان‌ترین شیوه‌های امدادرسانی در دنیا است که هنگام وقوع انواع حوادث می‌توان از پایگاه‌های هوایی در کوتاه‌ترین زمان ممکن به آسیب‌دیدگان خدمت‌رسانی کرد.

او ادامه داد: پایگاه‌های امداد هوایی هلال‌احمر در سراسر کشور فعال است. بالگردهای هلال به‌منظور پایین‌آوردن زمان حضور عوامل امدادی و پوشش مناسب اقدامات امدادونجات به‌شکل ثابت یا موقت در این پایگاه‌ها مستقر می‌شوند.

ولی‌پور عنوان کرد: ۲۲ بالگرد امدادی در سازمان امدادونجات جمعیت هلال‌احمر وجود دارد که ۱۶فروند از این بالگردها تا خردادماه گذشته فعال بودند و بقیه‌ی آن‌ها نیاز به تعمیر و بهسازی داشتند.

رئیس سازمان امدادونجات با اشاره به ضرورت بهره‌گیری از بالگردها در حوادث فصل زمستان گفت: با اورهالی که صورت گرفت، تعداد بالگردهای فعال هلال‌احمر به ۱۹فروند رسید. امیدواریم به‌زودی و با اورهال یک بالگرد دیگر ۲۰فروند بالگرد فعال در جمعیت هلال‌احمر داشته باشیم.

او در ادامه عنوان کرد: سعی خواهیم کرد با بهره‌گیری از توانمندی متخصصان داخلی در ماه‌های آینده سایر بال‌گرد‌های زمین‌گیر را هم به چرخه‌ی عملیات بازگردانیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha