کد خبر: بازنشستگی-۶۲۰-هزار-معلم-تا-سال-۱۴۰۴
۲۰ تیر ۱۳۹۹، ۱۵:۳۰

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری سلامت به نقل از خانه ملت، فرهاد بشیری با اشاره به ضرورت سرعت بخشی در اجرای قانون تعیین تکلیف استخدامی معلمان حق التدریسی و آموزش یاران نهضت سوادآموزی مصوب مجلس دهم، اظهار کرد: با توجه به اینکه کمبود معلم در سراسر کشور، مسئله‌ و نیاز جدی در هر استان است، باید نسبت به اجرای این قانون هرچه سریع‌تر عمل کرد.

بشیری یادآور شد: آزمون نیروهای نیروهای نهضت سوادآموزی برگزار شد و امروز وقت آن رسیده تا قانونی که در مجلس دهم به تصویب رسیده را برای 4 گروه نیروهای حق التدریس، خرید خدمات آموزشی، پیش دبستانی و نهضت سواد آموزی اجرا شود.

نماینده مردم پاکدشت در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تا سال 1404 تعداد 620 هزار معلم بازنشسته می‌شوند، افزود: آموزش و پرورش باید برنامه مدونی برای جذب معلم در این سال‌ها داشته باشد تا این کسری  جبران شود.

بشیری تصریح کرد: در حال حاضر نیز بسیاری از استان‌ها با کمبود معلم مواجه هستند و نیاز است با همگرایی، وزارت آموزش و پرورش، کمیسیون آموزش و تحقیقات، سازمان امور استخدامی و سازمان برنامه و بودجه نسبت به ساماندهی نیروهای آموزش و پرورش اقدام شود.

وی اضافه کرد: طبق برآوردها آموزش و پرورش شهرستان پاکدشت برای سال تحصیلی پیش رو با کمبود 900 معلم مواجه است و این در حالیست که آموزش و پرورش برای جبران این کمبود هیچ اقدامی نکرده است.

عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس تأکید کرد: امروز جوانان تحصیل کرده بسیاری جویای شغل هستند و آموزش و پرورش باید بداند که همه کسری نیروی خود را نمی‌تواند از طریق دانشگاه فرهنگیان جبران کند؛ لذا باید دوره‌های تخصصی لازم برای این جوانان تحصیل کرده برگزار و به تدریج این نیروها به آموزش و پرورش تزریق شوند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha