کد خبر: بازسازی-۲-هزار-و-۵۵۰-واحد-زلزله-زده-قطور
۱۲ آذر ۱۳۹۹، ۱۳:۱۲

به گزارش گروه استان های خبرگزاری سلامت به نقل از  پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور؛ محمدمهدی شهریاری در گفت و گو با اصحاب رسانه با محوریت بررسی روند بازسازی مناطق زلزله زده قطور خوی، اظهار داشت: به موازات اجرای عملیات آوار برداری مناطق زلزله زده، از خرداد ماه تسهیلات بازسازی پرداخت و اقدامات برای احداث و بازسازی واحد های آسیب دیده شروع شد.

وی با بیان این که از مجموع ۶ هزار و ۱۳۰ واحد آسیب دیده، ۴۵۰۰ واحد نیازمند احداث، ۱۶۳۰ واحد نیز نیازمند تعمیرات بودند، افزود: از مجموع ۴۵۰۰ واحد نیازمند احداث ۳ هزار و ۴۷۰ واحد با پیشرفت فیزیکی ۸۷ درصدی در مراحل نهایی قرار دارند.

استاندار آذربایجان غربی گفت: اولویت اول در بازسازی، ۱۶۰۰ واحد آسیب دیده نوع یک بود که بطور ۱۰۰ درصدی تخریب شده و نیازمند احداث بودند. با کمک و همراهی خود مردم و مسئولین محلی و استانی این تعداد بطور کامل احداث و به اتمام رسیدند.

وی با اشاره به این که با وجودت برودت هوا و سختی اقدامات بازسازی ۲ هزار و ۵۵۰ واحد در یکماه آینده بطور کامل به اتمام می رسد، بیان کرد: از مجموع واحدهای آسیب دیده تاکنون ۱۸۵۰ واحد بطور کامل به اتمام رسیده و مردم عزیز از آن ها استفاده می کنند.

شهریاری یادآور شد: تا به امروز ۱۰۰ میلیارد تومان کمک های بلاعوض، ۱۸۷ میلیارد تومان تسهیلات کم بهره بانکی، ۸۳ میلیارد تومان مصالح و ۴۷ میلیارد تومان خسارت های بیمه به زلزله زدگان پرداخت شده است.

وی تصریح کرد: با همکاری ویژه دستگاه های نظارتی مشکل واحدهای مسکونی خارج از حریم، در مسیر سیلگاه و راه آهن و قولنامه ای نیز برطرف و بازسازی آنها نیز در دست اقدام است.

استاندار آذربایجان غربی عنوان کرد: در ۲ سال گذشته ۸۵ هزار واحد مسکونی روستایی در نوار ۲۰ کیلومتر مرزی بطور رایگان تحت پوشش بیمه خسارت قرار گرفتند که از این محل شرکت بیمه متعهد به ساخت یک مدرسه و پرداخت ۵۷ میلیارد تومان خسارت به واحدهای آسیب دیده شد.

وی ابراز داشت: با توجه به میزان خسارت وارده از محل بیمه ۴۷ میلیارد تومان بطور متوسط از ۵ تا ۳۰ میلیون تومان پرداخت شده و مابقی تعهد بیمه نیز به جهت تجدید در ارزیابی ها در حال پرداخت است.

شهریاری عنوان کرد: مالکین یکهزار و ۳۰ واحد آسیب دیده با وجود پیگیری های فراوان تاکنون برای بازسازی مراجعه نکرده اند. مسئولین محلی برای تعیین تکلیف این واحدها مکلف شده اند.

وی اظهار کرد: بر اساس مصوبه هیات وزیران ۳۰ میلیارد تومان نیز برای تاسیسات زیربنایی قطور تخصیص یافته که اقدامات لازم توسط دستگاه های اجرایی مربوطه در دست اقدام است.

استاندار آذربایجان غربی با اشاره به این که دستگاه های اجرائی بویژه بسیج، بنیاد مسکن و مردم منطقه در امر آوار برداری و بازسازی همکاری بسیار خوبی داشته اند، بیان داشت: با وجود اینکه تسهیلات بانکی از خرداد ماه پرداخت شد و نیز شرایط سخت آب و هوایی روند بازسازی بخوبی پیش رفته است.

وی تاکید کرد: امیدواریم با همکاری مردم و دستگاه های مربوطه احداث واحدهای آسیب دیده تا خرداد ماه سال آینده بطور کامل به اتمام برسد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha