کد خبر: ایران-دارای-بالاترین-نرخ-اهدای-خون-در-م
۲۶ خرداد ۱۴۰۰، ۱۳:۰۱
به گزارش گروه بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت به نقل از وبدا، دکتر علی ربیعی، سخنگوی دولت در جمع اصحاب رسانه ضمن تبریک روز جهانی اهداکنندگان خون، اهدای خون را نمادی از جامعه  مسئول برشمرد و انجام مستمر آن را مسئولیت اجتماعی تک تک افراد جامعه دانست.
وی تصریح کرد: لازم است همه ی ما اهدای خون را به عنوان یک وظیفه  انسانی، اخلاقی و دینی ترویج کنیم چرا که اهدای خون یک حس خوب زندگی برای همه ما ایرانیان است.
ربیعی  به آمار سازمان جهانی بهداشت نیز اشاره کرد و خاطرنشان کرد: نرخ اهدای خون در ایران یک و نیم برابر کشورهای با درآمد متوسط رو به بالا است.
وی به همه گیری کرونا و کاهش آمار جهانی اهدای خون نیز اشاره کرد و یادآور شد: در سال گذشته سازمان انتقال خون ایران کاهش 8 درصدی ذخایر خون را تجربه کرد و این در حالی بود که سازمان جهانی بهداشت کاهش 20 تا  30 درصدی را برای کل کشورهای جهان پیش بینی کرده بود.
گفتنی است، روز ۲۴ خرداد هر سال (۱۴ ژوئن) به نام روز جهانی اهدای خون (روز جهانی تقدیر از اهدا کنندگان خون) انتخاب شده‌است. در این روز از همت والا و فعالیت انسان دوستانه تمام کسانی که در زمینه اهدا و انتقال خون و نجات جان انسان‌ها تلاش می‌کنند، قدردانی می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha