کد خبر: ایالات-متحده-روسیه-مقصر-اخبار-غلط-دربا
۸ مرداد ۱۳۹۹، ۱۵:۴۰
ایالات متحده: روسیه مقصر اخبار غلط درباره کروناویروس است!
به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری سلامت به نقل از Yahoo، مقامات آمریكایی می‌گویند كه سرویس‌های اطلاعاتی روسیه از سه گانه وب سایت‌های انگلیسی زبان برای پخش اطلاعات در مورد همه‌گیری كروناویروس استفاده می‌كنند. این مقامات ادعا كردند كه عملكردهای روسی به دنبال بهره برداری از بحرانی بودند كه آمریكا در تلاش است تا پیش از انتخابات ریاست جمهوری در ماه نوامبر مهار كند.

ایالات متحده: روسیه اطلاعات غلط را گسترش می‌دهد!

به گفته مقامات دولت آمریكا كه به شرط ناشناس ماندن، دو مقام روس را در سرویس اطلاعاتی ارتش مسكو موسوم به GRU، مسئولیت تلاش برای دستیابی به مخاطبان آمریكایی و غربی را بر عهده داشتند، مشخص شده کرده‌اند. در یکی دیگر از این مقاله‌ها آمده است: پکن معتقد است که کووید 19 یک سلاح بیولوژیکی است، که بیانات چینی‌ها را تقویت می‌کند. این افشاگری در حالی صورت گرفته است که گسترش اطلاعات از منابع مختلف، از جمله روسیه، یک نگرانی فوری در انتخابات ریاست جمهوری ماه نوامبر است، زیرا مقامات آمریکایی به دنبال جلوگیری از تکرار مداخلات در رقابت‌ها مانند سال‌ 2016 هستند. پیش از این نظرسنجی، در یک مزرعه ترول روسیه، یک کارزار مخفیانه در رسانه‌های اجتماعی برای تقسیم افکار عمومی آمریکا و به نفع دونالد ترامپ کاندیدای آن زمان از حریف دموکرات هیلاری کلینتون آغاز به کار کرد. رئیس ستاد ضد جاسوسی دولت آمریكا در بیانیه نادر روز جمعه در مورد ادامه استفاده روسیه از ترول‌های اینترنتی برای پیشبرد اهداف آن‌ها هشدار داد.

آیا ارتباطی میان این اخبار و انتخابات ماه نوامبر وجود دارد؟

مقامات، اطلاعات غلط روسیه را بخشی از تلاش مداوم برای پیشبرد روایت‌های دروغین و ایجاد سردرگمی توصیف کردند. آنها نگفتند که آیا تلاش در پشت این وب سایت‌های خاص روسیه ارتباط مستقیمی با انتخابات ماه نوامبر دارد یا خیر. روسیه و آمریکا با این حال، به نظر می‌رسد برخی از این پوشش‌ها به اعتراض به جو بایدن و تلاش‌های روسیه در سال 2016 برای تشدید روابط نژادی در آمریکا و برانگیختن ادعاهای فساد علیه شخصیت‌های سیاسی آمریکا، توجه نکردند. اگرچه مقامات آمریکایی پیش از این در مورد گسترش اطلاعاتی درباره این بیماری هشدار داده‌اند، اما آن‌ها روز سه‌شنبه بیشتر پیش رفتند.

ذکر چند آزانس خبری روسیه

آن‌ها آژانس اطلاعاتی خاصی را که در روسیه به نام InfoRos ثبت شده است، مشخص می‌کنند و مجموعه‌ای از وب سایت‌ها  InfoRos.ru  Infobrics.org و OneWorld.press را به کار نام می‌برند، که برای ارتقاء اهداف ضد غربی و گسترش اطلاعات نادرست، به همه‌گیری کمک کرده‌اند. مقامات می‌گویند که این سایت‌ها روایات خود را با تلاش پیچیده اما موذیانه‌ای که آن‌ها را به پولشویی تشبیه می‌کنند ترویج می‌دهند. جایی که داستان‌ها به زبان انگلیسی مکتوب و غالباً با احساس طرفدار روسی، از طریق منابع خبری دیگر برای پنهان کردن منشاء آن‌ها و تقویت مشروعیت، منتشر می‌شوند. روسیه و آمریکا مقامات دولتی گفتند که این سایت‌ها داستان‌هایی را که از جای دیگر سرچشمه می‌گیرند، تقویت می‌کنند. این کمپین غیر از کروناویروس، تمرکز خود را روی اخبار ایالات متحده، سیاست جهانی و داستان‌های موضعی آن‌ها قرار داده است. مقامات آمریكایی دو نفر از افرادی را كه به عقیده آن‌ها پشت عملیات سایت‌ها قرار دارند شناسایی كردند. مقامات گفتند كه دنیس والریویچ تیورین و الكساندر گنادیوویچ استارونسكی پیش از این نقش رهبر را در InfoRos ایفا كرده‌اند، اما همچنین در یك واحد GRU متخصص در زمینه هوش روانشناختی ارتش بوده و در آنجا روابط عمیقی را حفظ كرده‌اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha