کد خبر: اولویت‌های-برنامه-پزشکی-خانواده-و-نظا
۱۵ مهر ۱۳۹۹، ۱۱:۳۲
اولویت‌های برنامه پزشکی خانواده و نظام ارجاع روستایی در سال جاری

به گزارش گروه بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت به نقل از وبدا، محمدرضا میرزایی به مناسبت ۱۵ مهر روز روستا و عشایر درباره ارائه خدمات سلامت در قالب برنامه پزشکی خانواده و نظام ارجاع روستایی افزود: همچنین از دیگر اولویت‌های این برنامه در سال ۹۹ می‌توان به ابلاغ فوری تفاهم نامه سطح یک در سال جاری، برگزاری منظم جلسات ستاد هماهنگی کشوری و برقراری ارتباط بین سامانه‌های سطح یک وزارت بهداشت و سازمان بیمه سلامت اشاره کرد.

وی بیان کرد: برنامه پزشکی خانواده و نظام ارجاع روستایی از شهریور سال 1384 با مشارکت سازمان بیمه سلامت و معاونت بهداشت وزارت بهداشت برای جمعیت روستایی، عشایری و شهر های زیر 20 هزار نفر جمعیت و با ارائه 5 خدمت پزشک، ماما، دارو، آزمایشگاه و رادیولوژی در مراکز جامع روستایی و با اعتبار 3 هزار میلیارد ریال آغاز شد.

مدیرکل دفتر خدمات عمومی سازمان بیمه سلامت اظهار کرد: در حال حاضر این برنامه با ارائه 12 خدمت و با تصویب 3830 میلیارد تومان اعتبار در حال اجراست. اعتبارات این برنامه به صورت 50 درصد از محل صندوق روستایی سهم سازمان بیمه سلامت و 50 درصد از محل یک درصد ارزش افزوده سهم وزارت بهداشت است.

میرزایی افزود: جمعیت تحت پوشش این برنامه بیش از 28 میلیون نفر و مبنای جمعیتی جهت پرداخت سرانه معادل جمعیت یک بار خدمت حدود 26 میلیون نفر است. الزامات قانونی برنامه پزشک خانواده و بیمه روستاییان مشمول قانون برنامه 5 ساله ششم توسعه و قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت مصوب اسفند93 و قانون بودجه 98 کل کشور و اعتبارات مصوب برنامه بیمه روستاییان در سال 99سطوح یک، دو و سه  و همچنین از محل صندوق روستاییان سازمان مبلغ 4500 میلیارد تومان و از محل یک درصد ارزش افزوده مبلغ 4600میلیارد تومان است.

وی اظهار داشت:  دفتر خدمات عمومی در سال در سال ۹۷ و ۹۸در مجموع مراکز روستایی 31 دانشگاه  و دانشکده و اداره کل بیمه سلامت 17استان را مورد پایش و ارزیابی قرار داد. همچنین کارشناسان برنامه روستایی ماهانه یکبار 4100 مرکز سلامت روستایی را با یک لیست استاندارد پایش کرده است  و اطلاعات و آمار پایش معیار و ملاک تعدیلات سالانه خواهد بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha