کد خبر: انهدام-باند-بزرگ-قاچاق-موادمخدر-در-منط
۲۹ شهریور ۱۳۹۹، ۱۴:۰۸

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری سلامت به نقل از پایگاه خبری پلیس،سردار "احمدعلی گودرزی" در تشريح اين خبر، اظهار داشت: با انجام اقدامات گسترده اطلاعاتي، مرزبانان استان سيستان و بلوچستان از فعاليت يك باند بزرگ قاچاق موادمخدر در منطقه مرزي "مك‌سوخته" شهرستان سراوان مطلع شدند و با اجراي عملياتي برنامه‌ريزي شده و هدفمند، موفق شدند اين باند حرفه‌اي قاچاق را منهدم و بيش از يك تن و دويست كيلوگرم انواع موادمخدر را كشف كنند.

وي افزود: بعد از چند شبانه‌روز كار اطلاعاتي و شناسايي محل تردد احتمالي قاچاقچيان، مرزبانان هنگ مرزي سراوان با هدايت عملياتي و پشتيباني اطلاعاتي مرزباني استان سیستان و بلوچستان، نسبت به كنترل و انسداد مسيرهاي تردد آنها اقدام و با انجام عملياتي هدفمند و سريع، موفق به زمين‌گير كردن قاچاقچيان شدند.

فرمانده مرزباني نیروی انتظامی تصریح كرد: قاچاقچيان كه قصد داشتند به وسيله دو دستگاه خودرو محموله مواد افيوني را به عمق كشور انتقال دهند، هنگامی كه در كمين مرزداران گرفتار شدند اقدام به تيراندازي به سمت مأموران كردند كه با توجه به موضع‌گيري مناسب، اتخاذ تاكتيك‌هاي عملياتي دقيق و حجم سنگين آتش مرزداران، توان رويارويي با دلاور مردان مرزباني را نداشته و در منطقه زمين‌گير شدند.

سردار گودرزی ادامه داد: مرزبانان پس از ساعتي درگيري سنگين با سوداگران مرگ، موفق شدند ضمن به هلاكت رساندن دو نفر از قاچاقچيان، دستگيري دو نفر ديگر از اين عناصر پليد و توقيف دو دستگاه خودرو، يك تن و 273 كيلو و 600 گرم انواع موادمخدر شامل يك تن و 222 كيلو و 400 گرم ترياك و 51 كيلو و 200 گرم حشيش را كشف كنند.

وی ضمن قدردانی از زحمات و تلاش مرزداران استان سيستان و بلوچستان که طلایه داران مبارزه با قاچاق مواد افیونی در مرزهای کشور هستند، خاطرنشان کرد: مرزهاي ايران اسلامي به ويژه مرزهاي پهناور این خطه از کشور، با حضور شبانه‌روزي مرزداران و با همكاري ساير نهادهاي اطلاعاتي و امنيتي و با حمايت‌هاي هميشگي مرزنشينان غيور براي زندگي و هرگونه فعاليت اقتصادي، اجتماعي، صنعتي و ... در امنيت كامل است و براي سوداگران مرگ، قاچاقچيان و متجاوزان از هر زمان ديگري ناامن‌تر است و با اقدامات غيرقانوني در مناطق مرزي به شدت مقابله و برخورد مي‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha