کد خبر: انجام-۲۱۸-موردعملیات-امدادی-در-شش-ماهه
۲۶ مهر ۱۳۹۹، ۱۲:۱۰

مختار سلحشور در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری سلامت گفت؛ تیم های  امدادی مستقر در  پایگاه امداد جاده ای و دریایی جمعیت هلال احمر استان در محورهای مواصلاتی استان  در طول شش ماهه اول سالجاری  ۲۱۸مورد عملیاتی امدادی انجام داده و ۱۱۷نفر  از مصدومان حوادث جاده ای نجات داده اند.

وی ادامه داد: از این تعداد عملیات؛۸۶مورد  عملیات امداد جاده ای بوده که نجاتگران پایگاههای امداد جاده ای مستقر در محورهای مواصلاتی به محل حادثه اعزام شده و ضمن مداوای سرپایی ۲۸  نفر  از مصدومان حوادث در سر صحنه تصادف  ۸۹ نفر  از زخمی های حوادث جاده ای را بعد از انجام اقدامات و کمکهای اولیه و تثبیت حالشان توسط آمبولانس هلال احمر به نزدیک ترین مراکز درمانی جهت ادامه درمان اعزام نموده اند.

سلحشور گفت : در طول شش ماهه اول سالجاری نجاتگران هلال احمر به حوادث متعدد و متنوعی از  خدمات شهری ،دریایی ، ساحلی، زلزله، سیل و آبگرفتگی، خدمات حضوری، صنعتی و کارگاهی و کوهستان رسیدگی کرده اند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان هرمزگان با اشاره به پرواز بالگرد هلال احمر برای امدادرسانی به برخی حوادث گفت: بالگرد هلال احمر در طول شش ماه نخست سال جاری ۱۱ سورتی پرواز امدادی داشته است.

وی با اشاره به بهره گیری از خودروهای نجات در عملیاتهای امدادی گفت : با استفاده از تجهیزات خودروهای نجات بالغ بر ۱۰  عملیات حج رهاسازی مصدومان گرفتار در تصادفات  انجام شده است .

سلحشور زمان اطلاع از حوادث تا رسیدن نیروهای امدادی به سر صحنه حوادث را ۱۳ دقیقه عنوان کرد  وافزود:با حفظ آمادگی و توان افزایی نیروهای پایگاههای امداد جاده ای درصدد کاهش این زمان هستیم.

ارائه آموزش های همگانی خانه هلال به ۱۰۰۰فراگیر در خانه های هلال

مدیرعامل جمعیت هلال احمر هرمزگان در بخش دیگر از گفتگو با خبرگزاری سلامت  از ارائه آموزش های همگانی کمک های اولیه و آمادگی در برابر مخاطرات به یک هزار فراگیر در ۱۳ شهرستان خبر داد.

مهندس مختار سلحشور اظهار کرد: آموزش همگانی کمک های اولیه و آمادگی در برابر مخاطرات در خانه های هلال با هدف ایجاد تاب آوری مردم محلات در برابر آسیب های محیطی و حوادث و سوانح ارائه می شود.

وی تصریح کرد: این دوره ها مبتنی بر نیاز محلی است که در آن گروه های مختلف بر اساس چهار رده سنی کودکان، نوجوانان، جوانان، بزرگسالان و نیازشان در زمینه کمک های اولیه و آمادگی در برابر مخاطرات، در خانه هلال استان هرمزگان با رعایت پروتکل های بهداشتی آموزش می بینند.

وی از ارائه سرفصل های آموزشی به یک هزار فراگیر خبر داد و عنوان کرد: این دوره های آموزشی تا پایان مهر ماه ادامه خواهد داشت.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان هرمزگان با اشاره به فعالیت ۱۳۰ خانه هلال در سراسر استان خاطر نشان کرد:با توجه به برنامه ریزی های صورت گرفته،دوره ها آموزش همگانی در خانه های هلال استان در حال برگزاری است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha