کد خبر: انجام-بیش-از-۹۵۵-هزار-تست-کرونا-در-فارس
۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۱۴:۳۴

به گزارش گروه استان های خبرگزاری سلامت به نقل از  روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، دکتر «عبدالرسول همتی» با اعلام آخرین وضعیت کروناویروس در استان فارس تا امروز، نوزدهم اردیبهشت ۱۴۰۰، گفت: از ۹۵۵ هزار و ۵۶۸ تست انجام شده از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون، ۸۵۸ هزار و ۵۴۳ مورد تست تشخیصی به روش مولکولی در آزمایشگاه های استان انجام شده که با بررسی نمونه های انجام شده، ۲۴۹ هزار و ۲۸۱ بیمار مثبت قطعی شناسایی شده است؛ همچنین از ابتدای آغاز طرح شهید حاج «قاسم سلیمانی» تاکنون، ۹۷ هزار و ۲۵ مورد تست سریع انجام شده که از این تعداد چهارده هزار و ۳۹ بیمار مثبت نیز به این روش شناسایی شده است و در مجموع از ابتدا تاکنون، ۲۶۳ هزار و ۳۲۰ بیمار مبتلا به کووید۱۹ در استان فارس شناسایی شده است.

او همچنین از بهبودی ۲۳۷ هزار و ۹۱۲ نفر از ابتدا تاکنون خبر داد که از بیمارستان ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده اند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز افزود: هم اکنون هزار و ۹۴۹ بیمار مثبت و یا مشکوک دارای علایم کروناویروس در بیمارستان های استان بستری هستند که از این تعداد، ۲۸۶ بیمار مبتلا به کووید۱۹ به دلیل وخامت وضعیت جسمی در بخش های ICU، مراقبت های ویژه درمانی دریافت می کنند.

دکتر همتی با اعلام جان باختن ۳۵ هم استانی دیگر در اثر کروناویروس طی روز گذشته تاکنون، مجموع جان باختگان ناشی از کووید۱۹ از ابتدای شیوع بیماری تاکنون را چهار هزار و ۲۳۸ نفر اعلام کرد.

او با اشاره به راه اندازی سامانه salamat.gov.ir  از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اضافه کرد: واکسن های اختصاص یافته به استان با تلاش کارکنان حوزه بهداشت دانشگاه بر اساس برنامه ریزی و اولویت بندی مشخص شده، به گروه های هدف تزریق می شود.

معاون بهداشت دانشگاه  علوم پزشکی شیراز با اشاره به اینکه با پایان فاز نخست واکسیناسیون، اکنون فاز دوم واکسیناسیون کرونا برای گروه های سنی آغاز شده است، گفت: در حال حاضر اولویت واکسیناسیون با گروه سنی ۸۰ سال به بالا است و در اولویت های بعدی، گروه های سنی پایین تر شامل دریافت واکسن می شوند؛ بنابراین در حال حاضر تنها افراد ۸۰ سال به بالا پس از ثبت نام در سامانه، به پایگاه های واکسیناسیون ثابت و خودرویی مراجعه و واکسن دریافت کنند.

دکتر همتی تاکید کرد: واکسیناسیون کرونا به ترتیب اولویت برای گروه های هدف انجام می شود، بنابراین افرادی که در گروه سنی بالای ۸۰ سال نیستند، برای دریافت واکسن مراجعه نکنند تا از ازدحام در محل های واکسیناسیون جلوگیری شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha