کد خبر: انجام-بیش-از-۹۳۰۰-تست-تشخیص-کووید۱۹-در-۲
۲۴ فروردین ۱۴۰۰، ۱۰:۴۰

به گزارش گروه استان های خبرگزاری سلامت به نقل از  روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، دکتر «مهرزاد لطفی» با بیان اینکه آزمایشگاه های تشخیصی مولکولی استان به صورت شبانه روزی در حال خدمت رسانی به مردم هستند، گفت: دانشگاه علوم پزشکی شیراز از ابتدای شیوع کرونا تمامی تلاش خود را در افزایش تست های تشخیصی انجام داده تا بتواند هر چه سریع تر نسبت به بیماریابی اقدام و افراد مبتلا را مورد پیگیری قرار دهد.

او با اعلام اینکه در ۲۴ ساعت گذشته بیش از دو هزار و ۹۰۰ نفر به مراکز منتخب تشخیصی درمان سرپایی کرونا مراجعه داشته اند، به مردم توصیه کرد تا در صورت مشاهده علائم بیماری می توانند به پزشک خانواده یا مراکز منتخب تشخیصی درمان سرپایی کرونا مراجعه کرده تا از انتشار بیماری و به خطر افتادن سلامتی شان جلوگیری شود.

دکتر لطفی با بیان اینکه ۲۹۸ نفر با وضعیت وخیم در بخش های مراقبت های ویژه بیمارستان های استان بستری هستند که خدمات درمانی دریافت می کنند، از مردم خواست تا با رعایت بیش از پیش پروتکل های بهداشتی، حامی مدافعان سلامت باشند که در این ایام سخت، ایثارگرانه برای حفظ و تامین سلامتی مردم تلاش می کنند.

او عنوان کرد: با توجه به افزایش قابل توجهی که در تعداد تخت های بیمارستان انجام شده، هم اکنون ۹۰ درصد ظرفیت تخت های بیمارستان های استان تکمیل شده که در نشست های ستاد مدیریت بیماری کووید ۱۹ در دانشگاه، این مهم مورد پایش قرار گرفته و تمهیدات لازم در این خصوص انجام رییس دانشگاه با اشاره به اینکه سالن های ورزشی و فضاهای مختلف مناسب بیشتری برای انجام واکسیناسیون کووید۱۹ در شیراز در حال آماده سازی است، گفت: با پیگیری های انجام شده، مراکز و مکان های تزریق واکسن پس از بررسی کارشناسان دانشگاه، تجهیز و آماده خدمت رسانی می شود.

دکتر لطفی در این نشست از اعضای قرارگاه پدافند زیستی سپاه بقیه الله(عج) برای اعلام هشدار، اطلاع رسانی عمومی و آگاهی بخشی در خصوص رعایت پروتکل های بهداشتی در سطح شهر شیراز قدردانی کرد.

رییس دانشگاه  علوم پزشکی شیراز ضمن بررسی آمار نمونه های انجام شده آزمایش کرونا طی روز گذشته تاکنون در فارس؛ به بررسی آمار مبتلایان، موارد مرگ و میر، افراد بستری و بهبودیافته، روند خدمت رسانی به مبتلایان و موارد مشکوک در مراکز درمانی و عملکرد مراکز آزمایشگاهی تشخیصی کروناویروس پرداخت.

دیگر معاونان و مدیران ارشد دانشگاه نیز در این نشست، ضمن اعلام گزارشی از آمار روزانه تزریق واکسن کارکنان در استان، آمار مبتلایان و افراد بستری در مراکز درمانی و بیمارستان های فارس، شیوه خدمت رسانی به مبتلایان و مراجعان در بیمارستان های شیراز و شهرستان های استان، به بیان توضیحاتی درباره اقدامات حوزه خود در راستای کاهش آمار و اجرای مصوبات پیشین این ستاد پرداختند.می گیرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha