کد خبر: انتقاد-از-عدم-افزایش-حقوق-بازنشستگان-ت
۱۳ خرداد ۱۳۹۹، ۱۸:۵۴
انتقاد از عدم افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی در سال جاری

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری سلامت به نقل از خانه ملت، سمیه محمودی در رابطه با افزایش کم حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی، گفت: با وجود اینکه سه ماه از سال 99 می‌گذرد اما هنوز حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی و مستمری بگیران افزایش پیدا نکرده است و شیوع بیماری کرونا و تورم بر معیشت اقشار ضعیف کشور تاثیر سوء گذاشته است.

نماینده مردم شهررضا در مجلس شورای اسلامی درخصوص ضرورت همسان سازی حقوق بازنشستگان، افزود: اگرچه مدت‌ها از قانونی شدن "همسان سازی حقوق بازنشستگان" می‌گذرد اما هنوز کاملا این قانون اجرایی نشده است لذا ضرورت دارد مجلس یازدهم بحث نظارت بر اجرای این قانون را دنبال کند.

وی با بیان اینکه در وهله اول باید افزایش حقوق بازنشستگان در سال 99 هر چه سریع‌تر به نتیجه برسد، توضیح داد: با افزایش 21 درصدی حقوق برای بازنشستگان تامین اجتماعی -که حدود 350 هزار تومان برای حداقل حقوق‌بگیران می‌شود- نهایت حقوق آن‌ها 2 میلیون تومان خواهد شد بنابراین تفاوت قابل‌توجهی میان حداقل حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی با بازنشستگان لشکری و کشوری وجود دارد.

محمودی اظهار کرد: براساس قانون باید حداقل حقوق بازنشستگان لشکری و کشوری به حدود دو میلیون 800هزار تومان برسد در این راستا باید حقوق بازنشستگان و مستمری‌بگیران تامین اجتماعی نیز متناسب با حقوق افراد مذکور بالا رود.

نماینده مردم شهررضا در مجلس شورای اسلامی همچنین با اعتقاد به اینکه باید به بازنشستگان به دلیل کهولت سن و درگیری با بیماری و مسئولیت‌شان در مقابل خانواده توجه ویژه کرد، گفت: عدم افزایش حقوق بازنشستگان یا افزایش ناچیز آن به هیچ عنوان معنایی ندارد.

 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha