کد خبر: انتخابات-آمریکا-برخلاف-میل-مخفیانه-تر
۱۰ مرداد ۱۳۹۹، ۱۷:۲۵
انتخابات آمریکا برخلاف میل مخفیانه ترامپ به تعویق نمی‌افتد!
ترامپ از گفتن اینكه خود به دنبال به تأخیر انداختن انتخابات 2020 خواهد بود امتناع می ورزد به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری سلامت به نقل از Yahoo، رئیس جمهور ترامپ بعد از ظهر پنجشنبه از یک جلسه توجیهی کاخ سفید برای تکرار نگرانی‌های بی‌اساس درباره رای گیری از طریق پست در انتخابات ریاست جمهوری آینده خبر داد. در اوایل روز، در توییتر، او احتمال به تعویق انداختن انتخابات تا زمانی که مردم به درستی، ایمن و با اطمینان رأی دهند را تأیید کرد. از ترامپ پرسیده شد که آیا او به دنبال به تأخیر انداختن روز انتخابات خواهد بود؟ زیرا بسیاری از ایالت‌ها با برنامه‌هایی برای ارسال نامه به صندوق‌های رأی به ساکنین اقدام می‌کنند. ترامپ پاسخ داد: آیا می‌خواهم تغییر تاریخ انتخابات را ببینم را ببینم؟ نه. اما من نمی‌خواهم یک انتخابات نادرست را ببینم. اگر چنین اتفاقی بیافتد این انتخابات سخت‌ترین انتخابات تاریخ خواهد بود.

همه‌گیری کروناویروس و اتخابات آمریکا

همه‌گیر کروناویروسی، که باعث کشته شدن بیش از 151000 آمریکایی شده است، تقریباً مطمئناً رای گیری حضوری را در 3 نوامبر پیچیده خواهد کرد. در همین زمان، ترامپ با اصرار ادعا کرده است رای گیری از طریق پست که به ظاهر امن ترین گزینه برای جلوگیری از انتقال ویروس است، در معرض کلاهبرداری قرار خواهد گرفت. انتخابات ریاست جمهوری آمریکا خود ترامپ نیز مانند بسیاری از کارمندان ارشد خود از طریق پست رای داده است. همچنان ثابت نشده است كه رأي دادن از طريق نامه، از نظر آماري مورد تقلب قرار گرفته است، اما ادعاها هنوز با برخي از محافظه كاران مواجه شده‌اند. رئیسان جمهور صلاحیت به تأخیر انداختن انتخابات را ندارند، اما ادعاهای ترامپ باعث شده برخی گمان کنند که وی به دنبال بی‌اعتماد نشان دادن رقابتی است که نظرسنجی‌ها به طور مداوم نشان می‌دهند که در آن جو بایدن پیروز خواهد شد.

تلفات جانی بی‌سابقه در ایالات متحده ناشی از کروناویروس

تنها روز پنج شنبه این کشور 1،449 تلفات جانی توسط کروناویروس جدید را ثبت کرد. یکی از کسانی که درگذشت تاجر و نامزد جمهوری‌خواه ریاست جمهوری، هرمان کین بود. کین کمتر از دو هفته پس از شرکت در تظاهرات انتخاباتی ترامپ در تولسا، اوکلا به کووید-19 میتلا شد. مرگ وی صبح پنجشنبه اعلام شد و ترامپ با تصدیق گذشت او، جلسه توجیهی خود را آغاز کرد. ترامپ درباره کین گفت: او شخص بسیار خاصی بود. من او را خیلی خوب شناختم و متأسفانه او از چیزی به نام ویروس چین درگذشت. با این حال، در طول بخش سؤالات از جلسه توجیهی، از رئیس جمهور بارها درباره ایده تأخیر در انتخابات سؤال شد. صدور هشدار درباره انتخابات تقلبی برای ترامپ چیز جدیدی نیست. او حتی پس از تصدی مقام ریاست جمهوری ، اظهار داشت كه میلیون ها نفر در كالیفرنیا و نیویورك به تقلب رای داده‌اند، اگرچه هیچ مدرکی تاکنون پیدا نشده است که این ادعا را ثابت کند.

آمریکا انتخابات را به تأخیر نمی‌اندازد

در حالی که کنگره قدرت تغییر تاریخ روز انتخابات را دارد، اکثر جمهوری خواهان در واشنگتن روز پنجشنبه بطور قاطع این عقیده را رد کردند. با این وجود، ترامپ همچنان این استدلال خود را مبنی بر اینکه به ایالات اجازه می‌دهند تا رأی گیری از طریق نامه‌های الکترونیکی را به عنوان پیشگیری از بهداشت عمومی انجام دهند، منجر به انتخاب خواهد کرد. وی به خبرنگاران گفت: من احساس می‌کنم تأخیر نمی‌خواهم، می‌خواهم انتخابات را برگزار کنم. اما من همچنین نمی‌خواهم به مدت سه ماه صبر کنم و بعد دریابم که همه آراء از بین رفته‌اند و انتخابات به معنای چیزی نیست. این چیزی است که اتفاق می‌افتد، این از بدیهیات است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha