کد خبر: امداد-و-نجات-هلا-احمر
۲۳ تیر ۱۳۹۹، ۱۵:۵۳

محمدباقر محمدی، معاون عملیات سازمان امداد و نجات هلال احمر در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت؛‌ روز 19 تیر تیم 25 نفره گردشگری از استان تهران وارد منطقه حفاظت شده جهان نما از توابع شهرستان کردکوی شدند و دو روز بعد ساعت هشت صبح یکی از اعضای تیم به نام سها رضا نژاد 27 ساله از محل چادر خارج و دیگر مراجعه نکرد و پس از جستجوی های اولیه توسط اعضای تیم ساعت 11:21 طی تماس تلفنی با مرکز کنترل و هماهنگی درخواست کمک کردند.

وی ادامه داد: پس از دریافت خبر و تایید از نیروی انتظامی موضوع در دستور کار شعبه کردکوی قرار گرفت و با توجه به حساسیت موضوع پس از گذشت چند ساعت از جستجوی تیم های عملیاتی در منطقه حادثه جلسه ستاد مدیریت بحران شهرستان با حضور فرماندارشهرستان تشکیل شد.

محمدی افزود: در این جلسه هماهنگی در مرکز کنترل با حضور مدیرعامل تشکیل و قرار شد تا تیم فرماندهی حادثه در محل دشت جهان نما منطقه حادثه از سوی ستاد و شعبه و تیم های عملیاتی جمعیت، آنست مستقر شود. همچنین همکاری بین بخشی هیئت کوهنوردی، اتومبیلرانی، پهپاد دستگاه‌های نظامی و ... و ارتباط با فرمانداری و نیروی انتظامی در خصوص نتایج بررسی از همراهان فرد گمشده ایجاد شود.

مناطق سیل زده

معاون عملیات سازمان امداد و نجات هلال احمر توضیح داد: در روند پیگیری براساس اخبار و اطلاعات بدست آمده از مراجع ذیصلاح و گمانه زنی های موجود از این حادثه جستجو از تمام مسیرهای احتمالی که بخش زیادی دره ها و شکاف های عمیق و پایین دست بود آغاز شد در حال حاضر پس از گذشت سه روز از این عملیات و جستجوهای مکرر که همچنان ادامه دارد در منطقه اثری از فرد گمشده یافت نشد.

وی تاکید کرد: در حال حاضر 54 تیم با 2 دستگاه خودروی عملیاتی کمک دار سبک به منطقه اعزام شده‌اند.

خبرنگار: محمدسیاح

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha