کد خبر: امدادرسانی-هلال-احمر-البرز-به-52-نفر-در-ه
۲۵ خرداد ۱۳۹۹، ۹:۳۹

به گزارش  گروه استان های خبرگزاری سلامت به نقل از روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان البرز، محمدحسین وطنی گفت: در مرکز کنترل عملیات امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان البرز از  17 خرداد تا روز گذشته، 18 مورد حادثه ثبت شده است.

وی با بیان اینکه در نخستین روز هفته سه نفر از هموطنان در کوه نورالشهدا شهرستان کرج گیر افتادند و نجاتگران با شش ساعت تلاش توانستند حادثه‌دیدگان را سالم به دامنه کوه انتقال دهند، افزود: در اثر واژگونی پاترول در دوراهی شهرستانک، دو نفر مصدوم شدند که توسط همکاران اورژانس به مرکز درمانی منتقل شدند.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان البرز بیان کرد: سه تن از هموطنان در اثر واژگونی خودرو سمند در منطقه درده شهرستان ساوجبلاغ مصدوم شدند و در این حادثه کودکی سه ساله جان خود را از دست داد.

وی با اعلام کرد: فردی 58 ساله به دلیل واژگونی موتور سیکلت در شهرک صنعتی نظرآباد مصدوم شد، توسط نجاتگران پایگاه فخر ایران به مرکز درمانی امام جعفر صادق(ع) منتقل شد.

وی اظهار کرد: در اثر گیر افتادن جوانی 25 ساله در ارتفاعات کوه نورالشهدا، نجاتگران به محل اعزام و فرد را به دامنه کوه هدایت کردند.

وطنی تصریح کرد: برخورد پژو 405 با پراید در پیچ واریان جاده چالوس، پنج مصدوم برجای گذاشت که دو مصدوم توسط نجاتگران پایگاه کوشک بالا به مرکز درمانی اعزام شد.

وی ادامه داد: در اثر برخورد خوردو پراید با دیواره تونل یک جاده چالوس، دو تن مصدوم شدند که توسط نجاتگران پایگاه کوشک بالا به صورت سرپایی مداوا شدند.

وطنی عنوان کرد: روز چهارشنبه فردی در کوه‌های کجیران شهرستان طالقان مفقود شد و نجاتگران بعد از سیزده ساعت تلاش فرد را در چادر دامداران الموت پیدا کردند.

وی درباره حادثه دیگر کوهستان گفت: فردی 57 ساله در ارتفاعات کهال محور کرج کندوان مفقود شده بود که تلفنی توسط تیم کوهستان راهنمایی شد و به منطقه امن رسید.

معاون هلال احمر استان البرز بیان کرد: در اثر واژگونی خودرو روآ در جاده اشتهارد، هفت نفر مصدوم شدند که یک مصدوم توسط نجاتگران پایگاه امداد و نجات بین شهری اشتهارد به مرکز درمانی انتقال داده شد.

وی درباره حوادث روز پایانی هفته اظهار کرد: در اثر گرفتار شدن سه تن از هموطنان در کویر شهرستان اشتهارد، نجاتگران به محل اعزام و بعد از جستجو تنها مصدوم حادثه را به‌صورت سرپایی مداوا و حادثه دیدگان را به منطقه امن هدایت کردند.

وی اضافه کرد: فردی که در ارتفاعات عظیمیه گمشده بود با راهنمایی و کمک نجاتگران پایگاه کوهستان کرج به منطقه امن رسید.

وطنی ادامه داد: در اثر برخورد سه خودرو پژو 405 در تونل 4 محور کرج کندوان هفت نفر حادثه دیدند که نجاتگران پایگاه کوشک بالا به مصدوم حادثه که در ناحیه سر دچار آسیب شده بود به صورت سرپایی خدمات امدادی رساندند و مصدوم با رضایت شخصی به مرکز درمانی منتقل نشد.

وطنی با اشاره به آخرین حادثه روز گذشته تصریح کرد: دراثر ریزش یک ساختمان در منطقه مهدی آباد کرج یک تیم آوار و یک تیم جاده به محل اعزام شدند.

وی ادامه داد: در این ساختمان پنج نفر حضور داشتند که دو نفر از افراد در لحظه و یک نفر در بیمارستان جان خود را از دست دادند.

گفتنی است، در هفته گذشته 65 نجاتگر جمعیت هلال احمر استان البرز در قالب 22 تیم عملیاتی در حوادث خدمات امدادی ارائه کردند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha