کد خبر: امدادرسانی-به-سیل-زدگان-سیستان-و-بلوچس
۱۹ آذر ۱۳۹۹، ۱۴:۰۶

به گزارش گروه استان های خبرگزاری سلامت به نقل از  روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان سیستان و بلوچستان، علیرضا میربهاءالدین گفت: آمادگی لازم برای حضور و خدمات رسانی به آسیب دیدگان احتمالی حوادث در بخش های مختلف این جمعیت با بهره گیری از تجهیزات سبک، نیمه سنگین و سنگین امداد و نجات، و خودروهای سبک و سنگین وجود دارد.

وی با اشاره به بارندگی های روز گذشته، افزود: در این بارش ها ۲ شهرستان فنوج و ایرانشهر درگیر سیلاب و آبگرفتگی شدند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان افزود: در مناطق گرفتار در سیلاب، هشت خانوار شامل ۳۷ نفر دچار آسیب شدند که در این راستا،  ۱۶ نفر نیز در چادرهای امدادی این جمعیت  اسکان اضطراری داده شدند. همچنین سه دستگاه چادر امدادی، هشت تخته موکت و 20 تخته پتو، ۱۴ کیلو گرم نایلون سنگری و اقلام امدادی مورد نیاز میان خانواده های آسیب دیده  توزیع شده است.

میربهاء الدین گفت: در این زمینه پنج تیم عملیاتی به تعداد ۲۵ نفر نجاتگر و با به‌کارگیری ۶ دستگاه خودرو به آسیب دیدگان امدادرسانی کرده و ۲ خودرو که در سیلاب گرفتار شده بودند رهاسازی و سرنشینان آن به سلامت به منطقه امن انتقال داده شده اند.

وی همچنین گفت: نجاتگران جمعیت هلال احمر در تمامی شهرستان‌های استان تا خروج سامانه بارشی از استان در آماده باش کامل قرار دارند که در صورت نیاز، به مردم آسیب دیده خدمات ارائه کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha