کد خبر: امتناع-آمریکا-از-کمک-به-روسیه-در-تهیه-وا
۲۴ مرداد ۱۳۹۹، ۱۲:۱۵

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری سلامت به نقل از  اسپوتنیک، منابع کانال سی ان ان اظهار داشتند، که روسیه "همکاری بی سابقه ای" را در پروژه ایالات متحده "سرعت مافوق صوت" با هدف تولید واکسن ارائه داده است، اما معلوم شد که برای توسعه پزشکی روسیه "ایالات متحده باز نیست".

یک مقام ارشد روسی به این کانال گفت: یک بی اعتمادی عمومی به روسیه از طرف آمریکایی وجود دارد و ما معتقدیم که فناوری از جمله واکسن، آزمایش و درمان دقیقاً به دلیل بی اعتمادی توسط ایالات متحده پذیرفته نمی شود.

مقامات روسی همچنین به این کانال گفتند که روسیه برای به اشتراک گذاشتن اطلاعات واکسن که می تواند به شرکتهای دارویی آمریکایی در تولید واکسن در ایالات متحده کمک کند آماده است.

به گفته منابع روسی، این واکسن می تواند جان آمریکایی ها را نجات دهد و واشنگتن باید "در مورد مصرف" سخت فکر کند. اگر معلوم شود که واکسن ما یکی از مؤثرترین هاست، سؤالاتی به وجود خواهد آمد؛ چرا ایالات متحده این امکان را عمیقاً مورد مطالعه قرار نداده است، چرا سیاست به راه واکسن رسیده است.

در همین زمان، مقامات آمریکایی به این کانال گفتند که واکسن روسی در ایالات متحده "آنقدر ناقص تلقی می شود که حتی باعث جلب توجه جدی نشده است."

یک مقام بی نام آمریکایی گفت: ایالات متحده هرگز آنرا روی میمون ها آزمایش نخواهد کرد، چه رسد به انسان.

روسیه روز سه شنبه از ثبت اولین واکسن در جهان علیه کووید-19 با عنوان "اسپوتنیک V" خبر داد، این واکسن همه بررسی های لازم را گذرانده و ایمنی پایداری را تشکیل می دهد.

ایالات متحده امیدوار است تا پایان سال واکسنی برای ویروس کرونا، که هم اکنون در مرحله سه آزمایش است، دریافت کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha