کد خبر: اقتصاد-و-فرهنگ-در-راس-اولویت-های-مجلس-یا
۱۲ خرداد ۱۳۹۹، ۹:۳۴
اقتصاد و فرهنگ در راس اولویت های مجلس یازدهم است

به گزارش گروه استان های خبرگزاری سلامت به نقل از خانه ملت، مصطفی طاهری با اشاره به تاکیدات مقام رهبری در پیامی که خطاب به مجلس یازدهم صادر فرمودند، گفت: پیام ایشان دارای ابعاد مختلف بود که مهمترین آن در راس بودن مجلس بود، چراکه مجلس باید در عمل به وظایف خود، جایگاه خود را اثبات کند.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: پاکدستی و امانت داری یکی دیگر از محورهای مهم پیام رهبر معظم انقلاب به نمایندگان مجلس یازدهم بود که لازمه و مقدمه یک نماینده انقلابی و درستکار، امین بودن و پاکدستی است که یک مجلس استوار و کارآمد داشتن نمایندگانی با این صفات است؛ لذا نمایندگان باید به این نکته توجه داشته باشند که ودیعه ای که ملت در دستان ایشان نهاده است، به درستی و در مسیر تحقق عدالت استفاده شود.

وی افزود: با توجه به وقت کم و منابع محدودی که در کشور وجود دارد، نمایندگان در این دوره باید به فکر اولویت بندی کردن کارها و اهداف باشند که در این راستا بحث اقتصاد و فرهنگ باید در راس اولویت های مجلس یازدهم قرار گرفته؛ چراکه مشکلات معیشتی و درآمد ناکافی خانواده ها تبدیل به معضلی بزرگ شده و نیازمند همکاری تمام قوا به ویژه مجلس را دارد.

طاهری بیان کرد: در بخش دیگر پیام رهبری به نمایندگان مجلس یازدهم توجه ویژه به اسناد بالادستی به ویژه برنامه هفتم توسعه و پیش بینی های دقیق برای آن است. چراکه در سال های پایانی برنامه ششم توسعه قرار داریم و باتوجه به محقق نشدن بخش بسیاری از برنامه ششم، مقام معظم رهبری تاکید بر وضع برنامه ای کارآمد و پویا دارند که قابلیت اجرا داشته باشد و در کنار آن مجلس از بازوی نظارتی خود از حسن اجرای برنامه مصوب خود دفاع کند.

وی ادامه داد: در بخش دیگر از پیام ایشان به نمایندگان، اصلاح بودجه سنواتی است، بدین معنا که باید تاثیر فروش نفت خام در بودجه سنواتی کاهش پیدا کند، بدین معنا ایشان تنها به خام فروشی ایراد وارد کردند و در خصوص صادرات محصولات پتروشیمی ها و دیگر محصولاتی که از نفت خام بدست می آید، نظر مثبت دارند.

طاهری تاکید کرد: مجلس باید در کنار تدوین و وضع قوانین کشور، در خصوص مسائل حساس بین المللی موضعی محکم داشته باشد و از حقانیت جمهوری اسلامی دفاع کند؛ بنابراین مجلس یازدهم در این راستا در کنار دولت از حقوق ملت ایران دفاع خواهد کرده و ذره ای با دشمنان ایران اسلامی تسامح نخواهد کرد.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس یازدهم خاطرنشان کرد: مجلس یازدهم در اول راه است و باید با در نظر گرفتن منافع و حقوق ملت، در راستای پیشرفت و گسترش عدالت گام بردارد، بنابراین این مجلس تلاش دارد که از وضع قوانین زائد و بی فایده امتناع کرده و با تصویب قوانین درست و کارآمد، سطح زندگی مردم را بهبود بخشیده و در کنار آن از جایگاه جمهوری اسلامی در مجامع بین المللی دفاع کند./

 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha