کد خبر: اقتصاددان-های-آمریکا-ترامپ-خودخواه-و-ب
۳ آبان ۱۳۹۹، ۱۵:۰۶
اقتصاددان های آمریکا: ترامپ خودخواه و بی‌پروا را دوباره انتخاب نکنید!
به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری سلامت به نقل از Insider، بیش از 700 اقتصاددان برجسته، از جمله 7 برنده نوبل، از رای دهندگان آمریکایی می‌خواهند ترامپ رئیس جمهور خودخواه و بی پروا را رد کرده و از انتخاب دوباره وی جلوگیری کنند.
  • بیش از 700 اقتصاددان از موسسات مهم ایالات متحده با امضای نامه‌ای سرگشاده نسبت به انتخاب مجدد رئیس جمهور دونالد ترامپ هشدار دادند.
  • آنها نوشتند که رفتارهای خودخواهانه و بی‌پروا ترامپ اقتصاد آمریکا را تضعیف کرده و اقدامات ترامپ را حمله مداوم به دموکراسی توصیف کردند.
  • این اقتصاددانان نوشتند: او دیدگاه ضعیفی آگاهانه در مورد اقتصاد دارد که شرارت و بی‌رحمی بی‌مورد ایجاد می‌کند.
  • در میان اقتصاددانان هفت برنده نوبل از جمله پل میلگروم، اولیور هارت و جورج آکرلوف وجود دارند.
بیش از 700 اقتصاددان از جمله هفت برنده نوبل، از رأی دهندگان آمریکایی خواستند که رئیس جمهور دونالد ترامپ را در روز انتخابات مجددا انتخاب نکنند. از روز جمعه، این نامه سرگشاده، که تا 3 نوامبر در حال به روزرسانی است، توسط 727 اقتصاددان برجسته از موسسات مهم سراسر آمریکا، از جمله پاول میلگروم، اولیور هارت و جورج آکرلوف، برندگان نوبل امضا شده است. اقتصاددانان نوشتند كه دونالد ترامپ فقط در یک دوره ریاست جمهوری ایالات متحده را غیرقابل شناسایی كرده و هیچ نتیجه‌ای برای این كار نداشته است و همچنین افزودند: رئیس جمهور با رفتارهای خودخواهانه و بی‌پروا بهبود اقتصادی را تضعیف كرده است.

اقتصاددان ها معتقدند ترامپ فساد را عادی ساخته است!

از جمله استدلال‌های اقتصاددانان این بود که ترامپ یک حمله مستمر به دموكراسی كرده، فساد را عادی ساخته و اطلاعات غلط خطرناكی را منتشر كرده است. اقتصاددان های آمریکا در برابر ترامپ در این نامه اشاره شده بود که تحلیلگران مودی آنالیز و گلدمن ساکس پیش بینی کرده بودند که برنامه‌های اقتصادی جو بایدن اشتغال و رشد تولید ناخالص داخلی سریعتری را نسبت به برنامه ترامپ ایجاد می‌کنند. آن‌ها همچنین از واکنش او به بیماری همه گیر کروناویروس که از ماه مارس جان بیش از 223000 آمریکایی را گرفته است، انتقاد کردند. اقتصاددانان گفتند: او استفاده از ماسک و فاصله اجتماعی را تضعیف کرده و تجمع‌هایی در داخل سالن برگزار کرد، استفاده از مواد پزشکی غیرقابل اثبات و بالقوه خطرناک را تشویق کرده و شدت همه گیری را نادیده گرفت و میزبان یک فاجعه گسترده بود که کاخ سفید را ناتوان کرده و رهبری نظامی را مجبور به قرنطینه کرد. این اقتصاددانان نتیجه گیری کردند: به همین دلایل، ما اکیداً به رای دهندگان آنچه را که شخص دیگری نمی تواند انجام دهد، توصیه می‌کنیم : بازپس گیری دموکراسی خود با رأی دادن برای برکناری دونالد ترامپ از سمت خود. مبارزات انتخاباتی ترامپ گفت این نامه در مورد چرایی مناسب‌تر شدن بایدن برای این پست حاوی مطالب کمی است. سامانتا زاگر، معاون وزیر مطبوعات ملی مبارزات انتخاباتی ترامپ، به CNN گفت: این موضوع که این اقتصاددان ها در گفته‌های بی‌اساس خود از رئیس جمهور ترامپ، نمی‌توانند یک دلیل ذکر کنند که چرا آنها معتقدند جو بایدن کار مثبتی برای اقتصاد آمریکا انجام خواهد داد، جای حرف زیادی دارد.  

مترجم: سید محمد معین حبیبی پاسدار

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha