کد خبر: افزایش-24-درصدی-تمایل-به-سرمایه‌گذاری-د
۱۶ مهر ۱۳۹۹، ۱۱:۳۱
افزایش 24 درصدی تمایل به سرمایه‌گذاری در سیستان و بلوچستان

به گزارش گروه استان های خبرگزاری سلامت به نقل از  شاتا، داود شهرکی در نشست خبری با اصحاب رسانه سیستان و بلوچستان بیان کرد: تعداد متقاضیان جواز تاسیس صنعتی از ۳۴۰ مورد در سال گذشته به ۶۲۷ مورد در ۶ ماه امسال افزایش یافته که این امر نشان از افزایش میل به سرمایه‌گذاری در این استان است.

وی ادامه داد: ۳۳ پروانه صنعتی، ۹ پروانه معدنی، چهار هزار پروانه کسب و ۳۶ پروانه اکتشاف در ۶ ماه نخست امسال در سیستان و بلوچستان صادر شده است.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان بیان کرد: یکهزار و ۱۰۰ میلیون دلار کالا سال گذشته از این استان صادر شده که این رقم تنها در ۶ ماهه امسال ۶۸۰ میلیون دلار است.

وی تصریح کرد: یکهزار و ۸۰ واحد تولیدی معتبر با اشتغال ۲۲۵ هزار نفر در سیستان و بلوچستان مشغول فعالیت هستند و سهم استان در این زمینه ۱.۳ دهم درصد کشور است.

شهرکی خاطرنشان کرد: مهمترین محصولات تولیدی سیستان و بلوچستان سیمان، مس، آنتیموان، کنسرو ماهی، محصولات شوینده، سموم دفع آفات، ریسندگی، مصالح ساختمانی و محصولات غذایی است که این محصولات به کشور های همسایه نیز صادر می شود.

وی در حوزه معدن گفت: ۳۸۰ مجوز معدنی با هفت هزار نفر نیروی فعال در سیستان و بلوچستان وجود دارد و استخراج سالیانه معادن استان ۲۴ میلیون تن است.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان عمده محصولات استخراجی معادن استان را مس، طلا، آنتیموان، منگنز، سنگ آهن، مصالح ساختمانی و سنگ های تزیینی عنوان کرد و افزود: این استان با یک میلیون تن ذخیره شناسایی شده منیزیت رتبه دوم کشور، ۵۰ میلیون تن تیتانیوم ذخیره شناسایی شده رتبه دوم کشور، ۱۳ میلیون تن ذخیره طلا شناسایی شده رتبه ۵ کشور و با ۲۶۰ هزار تن آنتیموان شناسایی شده رتبه اول کشور را دارد.

وی با بیان اینکه ۴۶ هزار واحد صنفی معادل ۱.۶ دهم درصد از سهم کشور متعلق به سیستان و بلوچستان است افزود: ۳۳۸ کارت بازرگانی معتبر، ۳۰ هزار کارت مبادله مرزی، ۳۰۰ کارت پیله وری معتبر و ۶ هزار و ۵۰۰ بافنده فرش دستباف در استان فعال هستند.

شهرکی با اشاره به اقدامات حوزه بازرسی و نظارت از واحدهای صنفی گفت: ۹۸ هزار بازرسی در ۶ ماهه نخست امسال در سراسر سیستان و بلوچستان انجام شده که این تعداد بازرسی منجر به شناسایی و ارجاع چهار هزار پرونده به ارزش ۵۰ میلیارد تومان به تعزیرات حکومتی شده است.

وی با بیان اینکه در ۶ ماه امسال چهار هزار تماس از طریق سامانه ۱۲۴ شکایات مردمی ثبت شده است اظهار داشت: مردم هر کجا که شاهد تخلف از واحد صنفی بودند می توانند از طریق این سامانه مورد تخلف را بیان کرده تا در کمترین زمان ممکن به آن رسیدگی شود.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان در خصوص کالاهای اساسی توزیع شده در ۶ ماه امسال نیز گفت: هفت هزار تن شکر، سه هزار و۹۶۰ تن برنج و یکهزار و ۲۰۰ تن مرغ و ۱۸۰ تن گوشت قرمز توزیع شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha