کد خبر: افزایش-۲۰-درصدی-مصرف-برق-در-خراسان-جنوب
۵ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۱۸:۱۴
افزایش ۲۰ درصدی مصرف برق در خراسان جنوبی

به‌گزارش گروه استان های خبرگزاری سلامت به نقل از  پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، "مهدی دادگر" در دیدار با استاندار خراسان جنوبی با اعلام این خبر افزود: با توجه به این افزایش بی‌سابقه مصرف برق در استان و از طرفی پیش‌بینی‌ها مبنی بر گرمای زودرس و طولانی در هفته‌های پیش رو از تمامی مشترکان برق تقاضا داریم به رعایت الگوی مصرف و صرفه‌جویی در مصرف برق توجه جدی داشته‌ باشند.

 وی اضافه کرد: در سال گذشته و سال‌جاری شدیدترین خشکسالی در استان و کشور رخ داده که باعث کاهش سطح ذخایر آب در مخازن سدها شده است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی اظهار داشت: بخشی از برق کشور از نیروگاه‌های برق آبی نصب شده در خروجی سدهای چندمنظوره تامین می‌شود و با توجه به کمبود آب پشت سدها، بخشی از ظرفیت تولیدی این نیروگاه‌ها، امسال کاهش خواهد یافت. به همین دلیل از همه مشترکان درخواست داریم از اول اردیبهشت که وارد دوره گرما می‌شویم تا پایان تابستان، مدیریت مصرف برق را جدی بگیرند.

دادگر خاطرنشان کرد: به ترتیب بیشترین میزان مصرف برق در استان مربوط به بخش‌های خانگی و کشاورزی هر کدام با ۳۰ درصد، صنعتی با ۲۱ درصد، تجاری و سایر با ۱۰ درصد و عمومی با ۹ درصد است که امیدواریم با مدیریت مصرف برق از سوی مشترکان در فصل پرباری بهار و تابستان پیش‌رو دچار مشکلی نشویم و فصل گرما را بدون چالش پشت سر بگذاریم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha