کد خبر: افزایش-۲۰۰-هکتاری-فضای-سبز-در-کلانشهر-ا
۱۰ اسفند ۱۳۹۹، ۱۰:۳۰
افزایش ۲۰۰ هکتاری فضای سبز در کلانشهر اصفهان

به گزارش خبرگزاری سلامت از اصفهان،قدرت اله نوروزی در برنامه رادیویی «شهر پرسشگر، شهردار پاسخگو» وی با بیان اینکه در این دوره مدیریت شهری فضای سبز شهر اصفهان بیش از ۲۰۰ هکتار افزایش پیدا کرده است، افزود: فضای سبز شهر اصفهان پنج هزار و ۲۰۰ هکتار است که از این میزان یک هزار و ۲۰۰ هکتار شخصی و دولتی (داخل منازل، باغات خصوصی و ادارات) بوده و جنبه عمومی ندارد و چهار هزار هکتار شامل پارک‌ها و فضای سبز خیابان‌ها و بوستان‌های مختلف در اختیار شهرداری است.

وی از اضافه شدن یک متری سرانه فضای سبز در اختیار شهرداری خبر داد و گفت: با اقدامات انجام شده سرانه فضای سبز در اختیار شهرداری از ۱۹ متر به ۲۰ متر رسیده است، بیش از سه میلیون و ۲۴۰ هزار اصله درخت و درختچه در شهر اصفهان وجود دارد و با توجه به بحران کم آبی برای افزایش فضای سبز به سمت کاشت گونه‌های پایدار و مقاوم به کم آبی حرکت کرده‌ایم.

این مقام مسئول یکی از راه های تامین آب برای فضای سبز را استفاده از پساب تعریف کرد و افزود: پروژه‌های مهمی در این راستا از جمله احداث تصفیه خانه‌ها برای تصفیه پساب‌ها و احداث کلکتورها اجرایی شده است.

نوروزی گفت: پروژه سالن اجتماعات گلستان شهدا تکمیل شده و به زودی برای برگزاری رویدادهای فرهنگی و مذهبی در اختیار خانواده معظم شهدا، ایثارگران و جانبازان قرار می‌گیرد.

نوروزی با اشاره به سفر رییس دفتر رییس جمهور به اصفهان طی روزهای گذشته، تاکید کرد: با حضور «محمود واعظی» رئیس دفتر و سرپرست نهاد ریاست جمهوری پروژه‌های بزرگی همچون پل آفتاب و خیابان‌های تابان و آسمان افتتاح و عملیات حفاری جبهه غربی خط دو متروی اصفهان آغاز شد.

وی با بیان اینکه قرار بود پل آفتاب 18 ماهه احداث شود، اضافه کرد: با این وجود وعده دادیم که این پل را ۱۰ ماهه بسازیم و خوشبختانه با کار شبانه روزی سه روز قبل از ۱۰ ماه این پل تکمیل شد و در اختیار شهروندان قرار گرفت. با اجرای این پل شاهد حذف تردد خودروهای سنگین از خیابان‌های شهر، کاهش تصادفات و ترافیک و آلودگی هوا همچنین تأمین آسایش و آرامش شهروندان خواهیم بود.

شهردار اصفهان با تاکید بر اینکه با احداث پروژه‌های پل آفتاب و خیابان‌های تابان و آسمان به طول شش کیلومتر، راه دور نزدیک شده است، افزود: اجرای این پروژه‌ها یک مسیر پر ترافیک را به مسیر آرام و بی خطر تبدیل و سالانه از جان باختن حدود ۱۲ نفر بی‌گناه بر اثر تصادف در این محور جلوگیری می‌شود، زیرا خودروهای سنگین با توجه به احداث یک راه مورب از سمت ورودی دولت آباد و میدان شهدای ورزشکار به سوی پل آفتاب در بزرگراه شهید اردستانی دیگر برای تردد از خیابان‌های بعثت، سه راه نقشینه، عاشق اصفهانی و میدان جوان عبور نخواهند کرد.

وی با بیان اینکه ضرورت اجرای پروژه های پل آفتاب و خیابان های تابان و آسمان به خوبی احساس می شد، گفت: شاید موقعیت جغرافیایی این پروژه‌ در معرض دید عموم مردم نباشد، اما ضرورت اجرای آنها به خوبی احساس می‌شد تا دسترسی‌ها بیشتر و راه‌ها هموارتر شود و مردم ساکن در منطق کمتر برخوردار شهر از آسایش بیشتری برخوردار شوند.

نوروزی تاکید کرد: خوشبختانه وعده‌ها در خصوص زمان‌های اعلام شده برای افتتاح پروژه‌ها و قول‌های داده شده به مردم عملیاتی شده است و از این به بعد نیز محقق می شود، در این دوره مدیریت شهری با شعار «اصفهان در مسیر امید» ۷۰ پروژه افتتاح شده که هفتادمین پروژه شهرداری با آئین افتتاح رسمی پل آفتاب و خیابان‌های آسمان و تابان برگزار شد.

وی با اشاره به آغاز عملیات حفاری جبهه غربی خط دو متروی اصفهان، تصریح کرد: خط دو متروی اصفهان در سه فاز تعریف شده که فاز نخست حدفاصل دارک تا میدان امام علی (ع)، فاز میانی از کهندژ تا میدان امام علی (ع) و فاز سوم حدفاصل کهندژ تا میدان شهدای خمینی‌شهر است که امسال برای آزادسازی ایستگاه مترو رهنان در بودجه ۱۴۰۰ ردیف اعتباری لازم ایجاد شد.

شهردار اصفهان با بیان اینکه برای خط دو مترو ۱۶ ایستگاه در نظر گرفته شده که ۱۲ ایستگاه آن در حال اجرا بوده و پیشرفت فیزیکی تعدادی از آنها تا ۹۰ درصد است، ادامه داد: با توجه به آماده سازی شفت کهندژ برای استقرار دستگاه حفار تی. بی. ام، عملیات حفاری از جبهه غربی خط دو مترو آغاز و رکورد در سرعت اجرای شفت شکسته شد، دستگاه حفار فضایی به وسعت ۱۵۰ متر طول و ۲۲ متر عرض معادل مساحت سه هزار و ۳۰۰ متری را اشغال می‌کند که در این محل ۱۰ هزار تن بتن‌ریزی انجام شده و از ۴۰ تریلی آهن برای استحکام دیواره‌ها استفاده شده است.

وی در ادامه به احداث پروژه سالن اجتماعات گلستان شهدا اشاره کرد و افزود: شهرداری علاقه‌مند به اجرای پروژه سالن اجتماعات گلستان شهدا بود، زیرا برای استان اصفهان با تقدیم ۲۳ هزار شهید که ۹ هزار نفر از آنها در گلستان شهدا آرمیده‌اند، وجود چنین مکانی لازم و ضروری بود. در روزهای آینده این پروژه که یکی از آرمان‌های دیرینه مردم بود، مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

نوروزی تاکید کرد: پروژه سالن اجتماعات گلستان شهدا تکمیل شده و به زودی برای برگزاری رویدادهای فرهنگی و مذهبی در اختیار خانواده معظم شهدا، ایثارگران و جانبازان قرار می‌گیرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha