کد خبر: افزایش-کشته‌های-کرونا-تا-2-هفته-آینده-ت
۳ مهر ۱۳۹۹، ۱۲:۳۰
افزایش کشته‌های کرونا تا 2 هفته آینده/ تخت‌ خالی نداریم!

دکتر مسعود مردانی فوق تخصص بیماری‌های عفونی و گرمسیری در گفت‌وگو با خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت با اشاره به مباحث مطرح شده مبنی بر اینکه مبتلایان به ایدز کمتر کرونا می گیرند، گفت: داروهای ضد ایدز اثر ضد کووید هم دارند به همین دلیل ممکن است بیماران مبتلا به ایدز در برابر بیماری کووید 19 مراقبت شوند.

وی افزود: بر اساس گزارشات مطرح شده بیماران مبتلا به ایدز معمولا کمتر به فرم شدید کرونا مبتلا می‌شوند.

استاد دانشگاه علوم پزشکی دانشگاه شهید بهشتی در پاسخ به این سوال که آیا تاکنون بیماران مبتلا به ایدز به خاطر ابتلا به کووید 19 در بیمارستان بستری شده‌اند یا خیر، اظهار داشت: مواردی از ابتلای این افراد به کووید 19 را با فرم خفیف تری از بیماری در کشورمان شاهد بوده‌ایم.

مردانی بیان داشت: بیماران مبتلا به ایدز کمتر از افراد عادی ممکن است به فرم شدید کرونا ویروس مبتلا شوند.

وی با اشاره به علت افزایش تعداد مبتلایان به کووید 19 گفت: مسافرت‌هایی که مردم بدون رعایت پروتکل‌های بهداشتی انجام دادند باعث شده شاهد بالا رفتن تعداد مبتلایان به کووید 19 باشیم. در چند هفته گذشته بیش از 2 میلیون خودرو در جاده‌های شمال در حال تردد بودند که همین موضوع موج سوم کرونا را در کشور به وجود آورد.

فوق تخصص بیماری‌های عفونی و گرمسیری تاکید کرد: به خاطر مسافرت‌های غیر ضروری و انجام برخی عزاداری‌‌های بدون رعایت پروتکل‌های بهداشتی که در کشور انجام شد شاهد بالا رفتن موارد ابتلا به کرونا هستیم.

مردانی افزود: جامعه پزشکی نسبت به مسافرت‌ها و عزاداری‌های بدون رعایت پروتکل‌های بهداشتی به مردم و مسوولان هشدار داده بودند که این اقدامات بسیار خطرناک است و احتمال دارد در کشور فاجعه‌ای رخ دهد.

وی ادامه داد: در حال حاضر میزان بستری بیماران مبتلا به کووید 19 در بیمارستان‌ها بسیار افزایش پیدا کرده و تمام تخت‌هایی که در بیمارستان‌ها برای این بیماری اختصاص یافته، پر شده است.

استاد دانشگاه علوم پزشکی دانشگاه شهید بهشتی تاکید کرد: هر بیماری که با علائم مختلف به بیمارستان مراجعه می‌کند به خاطر ابتلای شدید به کووید 19 در بیمارستان بستری می‌شود.

مردانی اظهار کرد: تمام تخت‌های بخش آی سی یو بیمارستان‌ها پر شده است و تا 2 هفته آینده شاهد بالا رفتن تعداد مرگ و میرها هم خواهیم بود که این نشان می‌دهد فاجعه‌ای در راه است.

گفت‌وگو: مینا افسریان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha