کد خبر: افزایش-میانگین-واردات-روزانه-تا-۳۸۰-هز
۲۲ دی ۱۳۹۹، ۱۲:۴۱
افزایش میانگین واردات روزانه تا ۳۸۰ هزار تن با اجرای مصوبه جدید ستاد اقتصادی دولت

به گزارش  گروه اقتصاد سلامتی خبرگزاری سلامت به نقل از شاتا، علیرضا رزم حسینی در مراسم بیست و چهارمین سالروز ملی صادرات با بیان این مطلب، افزود: صادرکنندگان متعهد مجاهدان اقتصادی هستند و روز ملی صادرات بهانه‌ای برای مطرح شدن مسائل، فرصت ها و دغدغه های این بخش می باشد.

وی همچنین از حضور معاون اول رئیس جمهور در جمع صادرکنندگان و بخش خصوصی قدردانی کرد و گفت: بنده نیز از بخش خصوصی آمده ام و به عنوان نماینده بخش خصوصی در وزارت صمت حضور دارم و در مدت کوتاه باقی مانده از دولت تمام تلاش خود را برای تسهیل روند و فرایندهای مرتبط با این حوزه انجام خواهم داد.

تعامل با بانک مرکزی برای رفع تعهدات ارزی صادرکنندگان اثربخش بوده است

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به تعامل با بانک مرکزی، بیان کرد: اقدامات خوبی در تعامل با بانک مرکزی در رفع تعهدات ارزی انجام شده است و در این راستا صادرکنندگان مجاز شدند ارز خود را یا در سامانه نیما ارز کنند یا به عنوان واردات از محل صادرات به رفع تعهدات ارزی خود مبادرت ورزند.

افزایش میانگین واردات روزانه تا ۳۸۰ هزار تن با اجرای مصوبه جدید ستاد اقتصادی دولت

رزم‌حسینی با بیان برخی آمارها تصریح کرد: از زمان اجرای مصوبه جدید ستاد اقتصادی دولت در آبان ماه، در مقایسه با سال گذشته میانگین واردات روزانه از ۹۵ هزار تن به ۱۰۱ هزار تن و حتی تا ۳۸۰ هزار تن هم ارتقا یافته است که عمده این کالاها، کالاهای واسطه‌ای مواد اولیه و ضروری بوده است.

تکمیل مصوبه ۱۷۷ ستاد اقتصادی دولت در دستور کار است

وی با تاکید بر اینکه تکمیل مصوبه ۱۷۷ ستاد اقتصادی دولت در دستور کار می باشد، گفت: با نمایندگان دستگاه‌های ذیربط به اجماع رسیده ایم و تکمیل مصوبه به زودی در ستاد اقتصادی دولت مطرح و ابلاغ می‌شود.

ثبت ۱۰ میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار پرونده در سامانه جامع تجارت پس از ابلاغیه های جدید صادراتی

وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: از آبان ماه و با ابلاغ مصوبه ستاد اقتصادی دولت در خصوص رفع تعهدات ارزی، ۱۰ میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار ثبت پرونده در سامانه جامع تجارت انجام شده است که ۳ میلیارد دلار آن ثبت سفارش نهایی شد.

رزم حسینی با تاکید بر اینکه از صدور بخشنامه‌های خلق الساعه پرهیز شده است، گفت: به دنبال حذف امتیازات و امضاهای طلایی هستیم و شفاف‌سازی و اطلاع‌رسانی به موقع را در دستور کار داریم.

منع صادراتی نداریم

وی با اعلام اینکه منع صادراتی نداریم، اضافه کرد: برخی بخشنامه ها مربوط به گذشته است که باید مرتفع شود.

قیمت‌گذاری دستوری را نمی پسندم

وزیر صمت همچنین تصریح کرد: هیچ وقت قیمت‌گذاری دستوری را نمی پسندم و قیمت‌گذاری دستوری ارز هم نباید وجود داشته باشد.

رزم حسینی در پایان گفت: در مدت زمان کوتاه باقی مانده با همراهی دولت، رئیس‌جمهور و دستگاه های اجرایی تمام تلاش خود را در زمینه تسهیل امورات مرتبط با صنعت، معدن تجارت انجام خواهم داد‌.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha