کد خبر: افزایش-ظرفیت-فرودگاه-گام-نخست-توسعه-گل
۲۹ آبان ۱۳۹۹، ۱۹:۰۶
افزایش ظرفیت فرودگاه گام نخست توسعه گلستان است

به گزارش گروه استان های خبرگزاری سلامت به نقل از  پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور؛ هادی حق شناس، صبح امروز، پنجشنبه ۲۹ آبان در آیین بهره برداری از طرحهای فرودگاهی کشور که بصورت ویدئو کنفرانس با دکتر روحانی، رئیس جمهور و با حضور امیر مکری رئیس هيات مديره و مديرعامل شرکت فرودگاه ها و ناوبري هوايي ايران، اظهار کرد: با بهره برداری از ترمینال جدید گرگان امروز اتفاق مهمی در استان گلستان می افتد و ظرفیت پذیرش مسافر از ۷۰۰ هزار نفر به دو میلیون نفر می رسد.

وی افزود: افتتاحات فرودگاه های استان گلستان با اعتبار بیش از ۳۵۰ میلیارد تومان اتفاق افتاده است و امیدواریم با ایجاد بندردریایی و بندر خشک شاهد رشد بیش از پیش استان باشیم.

استاندار گلستان یادآور شد: برقراری پرواز با کشورهای آسیای میانه و حوزه اوراسیا یکی از برنامه های اساسی است و برای اولین قدم پرواز گرگان ـ اوکتائو برنامه ریزی شده است.

وی ادامه داد: در استان گلستان ۹ مسیر پروازی داریم و ظرفیت پذیرش مسافر در استان رو به افزایش است و این مهم به تقویت حوزههای مختلف مثل گردشگری و صنعت کمک می کند.

حق شناس بیان کرد: در طول هفته ۸۲ سورتی پرواز از فرودگاه گرگان اتفاق می افتد و با وجود اینکه از فرودین ماه با شیوع کرونا مشکلاتی در پذیرش مسافر داشتیم اما در طول هفت ماه گذشته بیش از ۴۰ درصد شاهد افزایش پرواز و تردد مسافر از فرودگاه گرگان بودیم.

وی با تأکید بر اینکه در کنار افزایش ظرفیت فرودگاه باید به ظرفیت های مختلف گردشگری و صنعت بپردازیم، خاطر نشان کرد: استان در بخش گردشگری به زیر ساخت های مهمی مثل هتل نیاز دارد.

استاندار گلستان بیان کرد: یک سال به دلیل شرایط کرونا تجارت با کشورهای اوراسیا کاهش پیدا کرده است و  با برداشته شدن تحریم و کرونا می توانیم ارتباط را به روال عادی برگردانیم و می توانیم از ظرفیت فرودگاه حداکثر استفاده را داشته باشیم.

لازم به ذکر است؛ در آیین بهره برداری از طرح های ملی وزارت راه و شهرسازی، با حضور ویدئوکنفرانسی رئیس جمهور، ۵ پروژه عمرانی فرودگاه گرگان به بهره برداری رسید.

این پروژه ها عبارتند از:

۱- پروژه ترمینال جدید فرودگاه بین المللی شهدای گرگان به مساحت ۸۷۰۰ مترمربع و به ارزش ۲.۴۳۷ میلیارد ریال و افزایش ظرفیت مسافر از ۷۰۰ هزار نفر به دو میلیون و یکصد هزار نفر درسال

۲- پروژه پاویون به مساحت ۱۰۰۰مترمربع و مبلغی به ارزش ۴۱۶ میلیارد ریال

۳- پروژه توسعه اپرون به مساحت ۲۰ هزار مترمربع وافزایش پارک هواپیما از ۴ به ۶ فروند و محوطه سازی (پارکینگ) به مساحت ۳۸ هزار مترمربع جمعا با مبلغی به ارزش ۴۶۴ میلیارد ریال

 ۴-ساختمان یگان حفاظت هواپیمایی به مساحت ۸۰۰ متر مربع به ارزش ۱۵۸ ميليارد ريال

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha