کد خبر: افزایش-بستری-بیماران-جوان-و-میانسال-در
۲۹ تیر ۱۳۹۹، ۱۹:۰۹

به گزارش  گروه بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت به نقل از وبدا، دکتر قاسم جان‌بابایی با بیان این مطلب افزود: در هفته ای که گذشت، شاهد روند رو به افزایش در میزان تعداد بیماران کرونایی در استان مازندران علی الخصوص در آمل، ساری، بهشهر و بابل هستیم.

وی با اشاره به این که در  بیمارستان‌های بابل علاوه بر بیماران این شهر، بیماران شهرهای دیگر استان نیز بستری شدند، گفت: سرعت افزایش تعداد بیماران بستری و مبتلا شدن تعداد بیماران جوان و میانسال نگران کننده است و این افزایش نشانه ساده انگاری مردم نسبت به این بیماری بوده است.

معاون درمان وزارت بهداشت در ادامه با بیان این که مراسم عروسی، تولد، عزا و مهمانی‌های خانوادگی باعث شده این بیماری سریع منتقل شود، افزود: از مردم استدعا داریم مسائل بهداشتی را رعایت نمایند.

دکتر جان بابایی با اظهار این که همکاران ما نزدیک به ۵ ماه با این بیماری درگیر هستند و زندگی بسیار سختی را می گذرانند، گفت: دانشگاه علوم پزشکی بابل با تیم بسیار قوی و اساتید برجسته و مهمی که دارد  تبحر و تسلط بسیار بالایی در این زمینه دارد و میزان مرگ و میر نسبت به اسفند ماه خیلی کمتر شده است.

وی با اعلام این که هرچه تعداد این بیماری بیشتر شود خطر بستری شدن و مرگ و میر بالا می رود، افزود: متاسفانه در آمارهای استان برخلاف تصور گذشته بیشتر مبتلایان افراد سالمند بودند اما اکنون بیماران در سن جوانی و میانسالی با این بیماری درگیر شدند.

معاون درمان وزارت بهداشت در ادامه گفت: سالمندان در اوایل این بیماری خیلی مراعات می کردند ولی در حال حاضر خیلی کم توجه شده و خانواده ها توجهات کمتری نسبت به این سنین دارند.

وی با بیان این که در حال حاضر اطفال بسیاری با این بیماری درگیر شده و نشانه کم توجهی و رعایت نکردن نکات بهداشتی از سوی خانوادها می باشد، افزود: در مرکز کودکان امیرکلا دانشگاه علوم پزشکی بابل تعدای اطفال بستری شده و تعدادی نیز در منازل خود تحت مراقبت هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha