کد خبر: افزایش-اجاره-بها-حداکثر-تا-۲۵،-۲۰-و-۱۵-د
۹ تیر ۱۳۹۹، ۹:۲۳
افزایش اجاره بها حداکثر تا ۲۵، ۲۰ و ۱۵ درصد مجاز است

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری سلامت به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی درباره جزئیات جلسه ستاد ملی کرونا و تصمیماتی که در این ستاد در خصوص بازار اجاره به ریاست رییس جمهور اخذ شد، گفت: امروز ۸ تیرماه ستاد ملی کرونا تصویب کرد در دوره ای که همچنان کرونا برقرار است و تا ۳ ماه بعد از آن قراردادهای اجاره تمدید شود.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: حداکثر افزایش اجاره بها بنا بر تصمیم ستاد ملی کرونا در شهر تهران حداکثر تا ۲۵ درصد، در سایر کلانشهرها حداکثر تا ۲۰ درصد و در سایر شهرها حداکثر تا ۱۵ درصد است.

عضو کابینه دولت دوازدهم تصریح کرد: چنانچه در طی این مدت  مالکی به شکل رسمی واحد مسکونی خود را به فروش رسانده باشد و قرارداد فروش معتبر داشته باشد آن مستاجر مکلف است ظرف دو ماه آن واحد مسکونی را تخلیه کند.

اسلامی با اشاره به اینکه مصوبه ستاد ملی کرونا در خصوص مسکن دو بند و ۶ تبصره داشت درباره دیگر جزئیات این مصوبه، توضیح داد: الزام به ثبت و درج معاملات در سامانه ثبت معاملات املاک و مستغلات و اخذ کد رهگیری از دیگر جزئیات مصوبه امروز ستاد ملی کرونا بود.

وی تاکید کرد: همچنین در ستاد ملی کرونا وزارت صمت مکلف به فعال کردن سامانه ثبت معاملات املاک و مستغلات و متصل کردن آن به وزارت راه و شهرسازی شد.

اسلامی همچنین در خصوص بسته حمایتی مسکن و جزئیات آن اعلام کرد: در خصوص بسته حمایتی با توجه به برنامه هایی که برای شتاب دادن به جریان تولید و عرضه مسکن سیاستگذاری شده است که بخشی از آن شامل مستاجران می شود بحث های کارشناسی در حال تکمیل است که در جلسات آتی ستاد ملی کرونا در مورد عرضه مسکن و اجاره، تصمیم گیری خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha