کد خبر: افتخاری-دوچندان-برای-حضرت-معصومهس
۳ تیر ۱۳۹۹، ۲۲:۴۴
افتخاری دوچندان برای حضرت معصومه(س)

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری سلامت به نقل از  پایگاه اطلاع رسانی حج، روز سه شنبه اول ذیقعده سالروز میلاد فاطمه معصومه (س) و کریمه اهل بیت (ع) است که در تقویم رسمی، روز دختر نام گرفته و از طرف دیگر این روز مصادف با آغاز دهه کرامت است. این دهه با سالروز میلاد حضرت معصومه آغاز و پس از ۱۰ روز همزمان با ۱۱ ذیقعده در سالروز میلاد امام رضا (ع) پایان می یابد و همه ساله در چنین روزهایی جشن ها و برنامه های مفصلی در سراسر کشور برگزار می شد که امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا بسیاری از این برنامه ها در فضای مجازی برپا می شود.

آیت الله عبدالله جوادی آملی در عظمت جایگاه خواهر امام رضا (ع) گفت: وجود مبارک فاطمه معصومه(س) از آن جهت که در بیت امامت، ولایت، رسالت و کرامت به دنیا آمده، یک فخر است ولی بهره برداری متقابل این کریمه از این ذوات قدسی فخر دیگر و مهمتری است.

وی اضافه کرد: وجود مبارک کریمه اهل بیت (س) در سلسله جلیله انبیا و اولیا قرار دارد؛ یعنی وقتی سلسله انبیا (ع) و اولیای الهی یعنی ائمّه معصومین به پایان رسید و نوبت به شاگردان ممتاز و اصحاب خاص ائمّه رسید، می بینید وجود مبارک فاطمه معصومه (س) به عنوان یکی از شاگردان نمونه ائمّه (ع) و یکی از اصحاب خاص ائمّه (ع) مطرح است و وارث همان معارف است.

صاحب تفسیر تسنیم گریزی هم به زیارتنامه حضرت معصومه زد و اظهار کرد: اگرچه حضرت فاطمه معصومه، دختر امام و خواهر امام و عمه امام (ع) است، ولی بالأخره هم خانم است و هم امام یا پیغمبر نیست ولی به مقام عظیمی رسیده است که ما در زیارت آن حضرت از ذات اقدس الهی می خواهیم که شفاعت این بی بی را درباره ما مؤثر و مقبول قرار بدهد و از اینجا معلوم می شود کسی که امام و پیغمبر نیست، می تواند به مقامی برسد که نزد خدا منزلتی داشته باشد.

وی با اشاره به روایتی از امام رضا (ع) درباره پاداش زیارت حضرت معصومه گفت: از این روایت معلوم می شود کریمه اهل بیت حقّی دارد که بعضی از زائران به حقّش عارف هستند و بعضی عارف نیستند و بعضی او را فقط به عنوان خواهر امام و دختر امام و عمه امام می شناسند و زیارت می کنند که اینها طرفی از فضیلت و ثواب را می برند اما به ثواب کامل راه نمی یابند. بعضی حقّ این کریمه را می شناسند که امام هشتم فرمود هر کس خواهرم را عارفاً بحقّها زیارت کند بهشت برای او است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha