کد خبر: افتتاح-۴۲-هزار-میلیارد-ریال-طرح-اقتصاد
۲۰ مرداد ۱۳۹۹، ۱۵:۵۲
افتتاح ۴۲ هزار میلیارد ریال طرح اقتصادی در مازندران

به گزارش گروه استان های خبرگزاری سلامت به نقل از  پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، احمد حسین زادگان در گفتگو با خبرنگاران؛ تعداد طرح هایی را که امسال افتتاح می شود ، ۲۸ مورد اعلام کرد و افزود که با افتتاح این طرح ها در مجموع برای حدود ۶ هزار نفر شغل ایجاد می شود. وی گفت : تاکنون سه طرح بزرگ صنعتی شامل طرح توسعه فرش ساوین ، طرح تولید شیرخشک و پروتئین از آب پنیر کاله و بزرگترین واحد تولید ام دی اف کشور با اعتبار ۱۵ هزار میلیارد ریال و اشتغال حدود یک هزار نفر به بهره برداری رسیده است.

حسین زادگان افزود : ۲۳ طرح دیگر اقتصادی نیز دارای پیشرفت فیزیکی خوبی هستند که به مرور تا پایان سال جاری با حضور مسئولان ملی و استانی به بهره برداری خواهند رسید.

استاندار ادامه داد: در هفت سال اخیر حدود ۵۲ هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری در حوزه صنعتی در مازندران انجام شد. وی اظهار داشت: در این مدت یک هزار و ۴۳۱ واحد تولیدی و صنعتی در استان جواز بهره برداری گرفت و از این طریق برای ۲۸ هزار نفر ایجاد اشتغال شد.

هم اکنون ۲  هزار و ۸۰۰ واحد صنعتی با اشتغال ۶۰ هزار نفری در مازندران فعال است. در واقع ۲۹ درصد از اشتغال این خطه شمال کشور نیز مربوط به بخش صنعتی است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha