کد خبر: اعضای-بسیج-جامعه-پزشکی؛-پیشتازان-عرصه
۹ اسفند ۱۳۹۹، ۲۰:۱۲
اعضای بسیج جامعه پزشکی؛ پیشتازان عرصه خدمت و فرهنگ

به گزارش  گروه بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، دکتر علیرضا زالی با اشاره به تقارن روز بسیج جامعه پزشکی با سالروز وفات حضرت زینب(س) تثبیت جایگاه بانوان در عرصه اجتماع را از مهمترین دستاوردهای زندگی پر برکت ایشان برشمرد و گفت: تاریخ عاشورا نشان می دهدعنصر مهم ماندگاری پیام عاشورا حضرت زینب (س) است.

فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر تهران دیسیپلین و نظم را از الزامات جامعه بسیج پزشکی دانست و یادآور شد: خوشبختانه با نگاه تشکیلاتی، وحدت و انسجام، دیسیپلین بسیج جامعه پزشکی در حال گسترش است.

 رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی حضور افراد را در بسیج جامعه پزشکی دانشگاه فرصتی ارزنده برای خدمت رسانی به کشور تلقی کرد و اجرای طرح هایی همچون شهید رهنمون را توسط بسیج جامعه پزشکی گامی موثر برای محرومیت زدایی دانست.

دکتر زالی همچنین با اشاره به اجرای طرح اجتماعی و محله محور شهید سلیمانی برای مقابله با کرونا، از تلاش بسجیان برای اجرای این طرح قدردانی کرد.

 وی با بیان اینکه اجرای این طرح دستاوردهای فراوانی را برای کشور و به ویژه تهران به ارمغان آورد، افزود: بسیجیان در دوران کرونا برای مبارزه با این بیماری تن بر آتش خطر می زنند و فداکاری های آنان در این دوران ستودنی است.

دکتر زالی با اشاره به بمباران شیمیایی بیمارستان فاطمه زهرا (س) آبادان در هشتم اسفند سال ۶۴ یادآور شد: بیمارستان فاطمه زهرا (س) آبادان تنها بیمارستانی که در دنیا مورد بمباران شیمیایی قرار گرفته است و این مسئله سند افتخاری برای مقاومت بسیج جامعه پزشکی است.

دکتر زالی، در پایان ابراز امیدواری کرد که در آینده شاهد تحقق برنامه های روشن و مترقی در حوزه بسیج جامعه پزشکی باشیم.

در بخش دیگری از این نشست دکتر عیسی مالمیر رییس بسیج جامعه پزشکی تهران بزرگ، بسیج جامعه پزشکی را شکوفایی متقابل علم و ایمان دانست.

 وی ضمن قدردانی از تلاش های دکتر زالی در عرصه مقابله با کرونا بر نقش دکتر زالی در اجرای طرح شهید سلیمانی تاکید کرد و افزود: امیدواریم با پشتکاری که افراد فعال در این حوزه دارند شاهد موفقیت بیشتر این طرح در مبارزه با کرونا باشیم.

 در بخش دیگری از این نشست، دکتر احسان بلادیان رییس بسیج جامعه پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی نیز ضمن اشاره به تقارن سالروز وفات حضرت زینب (س) و روز بسیج جامعه پزشکی، وظایف و نقش اعضای بسیج جامعه پزشکی در جامعه را به عملکرد حضرت زینب(س) تشبیه کرد.

وی ضمن تشریح ساختار بسیج جامعه پزشکی دانشگاه، خدمات مراقبتی در نقاهتگاه ها، برگزاری رزمایش همدلی و کمک مومنانه، برگزاری پویش نذر خون در سه نوبت، اجرای طرح شهید دکتر رهنمون، برپایی ایستگاه های سنجش سلامت را از جمله اقداماتی دانست که در دوران کرونا در کارنامه اجرایی ساختار بسیج جامعه پزشکی به چشم می خورد.

دکتر بلادیان همچنین کسب عنوان موفق ترین حوزه قشری سازمان بسیج جامعه پزشکی از سوی جشنواره مالک اشتر را مرهون تلاش های اعضای بسیج جامعه پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی دانست.

در پایان این نشست از تعدادی از اعضای بسیج جامعه پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اهدای لوح سپاس، قدردانی شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha