کد خبر: اعزام-نیروهای-آمریکا-به-سوریه-بعد-از-در
۲۹ شهریور ۱۳۹۹، ۱۳:۴۳
اعزام نیروهای آمریکا به سوریه بعد از درگیری با روسیه!
به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری سلامت به نقل از Yahoo، به گفته سه مقام دفاعی ایالات متحده، پنتاگون پس از یک سری برخوردهای تشدید آمیز میان ارتش‌های ایالات متحده و روسیه، تعداد کمی از نیروهای آمریکایی را در سوریه مستقر می‌کند.

این مقامات گفتند که این نیروها و وسایل نقلیه به عنوان نمایشی از حضور برای ترغیب ارتش روسیه از عبور به منطقه امنیتی شرقی که در آن نیروهای آمریکایی، ائتلاف و نیروهای دموکراتیک سوریه فعالیت می‌کنند، خواهند بود.

نیروهای اضافی شامل شش وسیله نقلیه جنگی برَدلی و کمتر از 100 سرباز با 90 روز استقرار در شمال شرقی سوریه است.

یک مقام آمریکایی گفت: این اقدامات و تقویت‌ها نشانه‌ای واضح برای روسیه برای پایبندی به فرآیندهای دوجانبه زدایی متقابل و همچنین برای روسیه و دیگر طرف‌ها برای جلوگیری از اقدامات غیرحرفه‌ای، ناامن و تحریک آمیز در شمال شرقی سوریه است.

تنش‌های ایالات متحده و روسیه در سوریه

در حالی که نیروهای ارتش و روسیه ایالات متحده در ایستگاه‌های بازرسی و در امتداد بزرگراه M4 در سوریه در طول سال 2020 با هم تماس داشته‌اند، در 17 آگوست نیروهای دموکراتیک ایالات متحده و سوریه پس از عبور از یک ایست بازرسی در نزدیکی تل الذهاب‌ِ سوریه در برابر شلیک سلاح‌های سبک قرار گرفتند. ایالات متحده و SDF از نیروهای رژیم طرفدار سوریه که ایستگاه بازرسی را کنترل می‌کنند مجوز داشتند، اما سپس در برابر شلیک از نیروهای ناشناس در همان حوالی قرار گرفتند. ایالات متحده و SDF به شلیک‌ها جواب داده و هیچ تلفاتی متحمل نشدند. مقامات آمریکایی گفتند که شلیک سلاح‌های سبک احتمالاً از نیروهای سوریه و روسیه رخ داده است. جدی‌ترین حادثه در سال جاری چند روز بعد رخ داد، زمانی که هفت سرباز آمریکایی مجروح شدند که وسایل نقلیه نظامی روسیه در حال ضربه زدن و کوبیدن به یک وسیله نقلیه نظامی ایالات متحده در شمال شرقی سوریه بودند. سه مقام آمریکایی گفتند که وسایل نقلیه روسی عمداً با آمریکایی‌ها برخورد کرده و سپس چندین هلی کوپتر روسی با ارتفاع کم و سریع بر فراز صحنه پرواز کرده که به گفته یکی از مقامات بسیار تحریک آمیز است. مقامات گفتند که وسایل نقلیه روسی بدون اطلاع قبلی در خارج از منطقه عملیاتی مورد توافق خود قرار داشتند. سخنگوی فرماندهی مرکزی ایالات متحده، سروان بیل اوربان، اقدامات آن‌ها را عمداً تحریک آمیز و تهاجمی توصیف کرد.

آمریکا: روسیه رفتار غیر حرفه‌ای داشته است

در یک مصاحبه اختصاصی با NBC News، فرمانده فرماندهی مرکزی ایالات متحده رفتار بد روسیه و عدم حرفه‌ای بودن در زمین را ذکر کرد و گفت این حرکت آن ها ما را در یک موقعیت خطرناک قرار داد، جایی که یک گشت زمینی روسیه واقعاً وارد منطقه امنیتی شرق سوریه شد، منطقه‌ای که مجاز به حضور در آن نبودند.  اعزام نیروهای آمریکا به سوریه ژنرال فرانک مک کنزی گفت: ما بسیار خوش شانس هستیم که سربازان ما در محل توانستند ماجرا را به یک حادثه بزرگتر تبدیل نکرده و آن را کنترل کردند. و اگر راه دیگری را پیش می‌گرفتند، ممکن بود ما در آنجا به مشکل بخوریم و آنها نیز دچار مشکل شوند. این برخورد از فوریه 2018، هنگامی که صدها پیمانکار خصوصی به شدت مسلح، مجهز به تانک و توپ به منطقه مشترکی که هر دو نیروهای دموکراتیک آمریكا و سوریه در آنجا فعالیت می‌كردند حمله كرد، بیش‌ترین تحریک بین آمریكا و روسیه در سوریه بود. برای متوقف کردن حمله، ایالات متحده با اسلحه‌های AC-130 و سایر هواپیماهای تهاجمی پرواز کرد و حدود 300 نفر از مزدوران روسی را کشت که همگی برای گروه واگنر، یک پیمانکار خصوصی ارتش روسیه کار می‌کردند. مک کنزی گفت که ایالات متحده همچنان به گشت‌های امنیتی با SDF ادامه می‌دهد اما شرکای سوریه در واقع بیش‌تر عملیات تاکتیکی و نبردهای واقعی را انجام می‌دهند. این گشت‌ها همیشه با شرکای SDF انجام می‌شود. شما هرگز نخواهید دید که یک عنصر ایالات متحده در آن‌جا به تنهایی در حال حرکت باشد، هنگام حرکت SDF همیشه به آن وابسته خواهد بود. وی گفت: سرعت عمل در آن‌جا بسیار بالا است و آن‌ها بسیار فعال هستند.

تصمیم برای افزودن نیروهای بیش‌تر به سوریه

تصمیم برای افزودن نیروهای بیشتر به سوریه پس از آن صادر شد که دولت ترامپ اعلام کرد تقریباً نیمی از نیروهایی را که در عراق و افغانستان خدمت می‌کنند، در هفته‌های آینده عقب خواهد کشید.  اعزام نیروهای آمریکا به سوریه تعداد نیروهای ایالات متحده از حدود 5200 نفر در عراق به حدود 3000 نفر در پایان ماه سپتامبر و از 8،600 نفر در افغانستان به حدود 4500 نفر تا انتخابات نوامبر سقوط خواهد کرد. مک کنزی گفت: ما به طور مداوم موقعیت تاکتیکی را بررسی و ارزیابی کرده و وضعیتی را ایجاد می‌کنیم که به نیروهای زمینی آن‌چه که برای انجام محافظت بهتر هنگام انجام مأموریت خود نیاز دارند، بدهد. بنابراین ما به نیروهای ما در سوریه، آنچه را که برای اجرای مأموریت‌های خود نیاز دارند می‌دهیم و هنگام انجام این کار، به حفاظت از نیروها توجه زیادی می‌کنیم.  

مترجم: سید محمد معین حبیبی پاسدار

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha