کد خبر: اعتیاد-به-اینترنت-دانشجویان-را-از-تحصی
۲۹ دی ۱۳۹۸، ۱۰:۰۳
به گزارش گروه سلامت طبنا (خبرگزاری سلامت)، تحقیقات جدید نشان می‌دهد دانشجویان معتاد به اینترنت نسبت به دانشجویانی که کمتر از رسانه‌های دیجیتال و شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌کنند، انگیزه کمتری برای تحصیل دارند. پژوهش جدیدی که توسط محققان دانشگاه سوانزی و دانشگاه میلان روی ۲۸۵ دانشجوی رشته‌های مختلف حوزه سلامت انجام شده، این نتایج به دست آمده است. اعتیاد به اینترنت منجر به تنهایی می‌شود محققان استفاده دانشجویان از فناوری دیجیتال، نحوه مطالعه و اضطراب و تنهایی آنها را ارزیابی کردند و دریافتند که بین اعتیاد به اینترنت و انگیزه مطالعه کتاب‌های درسی رابطه معکوس وجود دارد. آنها همچنین دریافتند که اعتیاد به اینترنت باعث احساس تنهایی می‌شود که شرایط را برای مطالعه حتی سخت‌تر می‌کند. از بین دانشجویانی که در این تحقیق شرکت کردند، ۲۵ درصد از آنها اظهار داشتند که چهار ساعت در شبانه روز را آنلاین هستند، در حالی که ۷۵ نفر از آنها گفتند که از یک تا سه ساعت در روز را در اینترنت می‌گذرانند. از بین این دانشجویان، ۴۰ درصد از آنها در شبکه‌های اجتماعی وقت می‌گذراندند و مابقی از اینترنت برای جستجوی اطلاعات استفاده می‌کردند. پروفسور "روبرتو تروزولی" از دانشگاه میلان گفت: اعتیاد به اینترنت طیف وسیعی از توانایی‌های مغز را در نواحی کنترل انگیزه، برنامه‌ریزی و حساسیت به پاداش مختل می‌کند. عدم توانایی در این مناطق می‌تواند انجام مطالعه را سخت‌تر کند. آیا زمان کشیدن ترمز استفاده از اینترنت در کلاس‌های درس رسیده است؟ محققان در مورد اینکه تنهایی چقدر بر توانایی مطالعه تأثیر می‌گذارد، دریافتند که احساس تنهایی نقش بیشتری در احساسات مثبت دانشجویان ایفا می‌کند و هرچه تعاملات اجتماعی به دلیل اعتیاد به اینترنت کمتر باشد، احساس تنهایی بیشتر می‌شود. بنابراین انگیزه برای مشارکت در محیط آموزشی در دانشکده به تدریج از بین می‌رود. پروفسور "فیل رید" از دانشگاه سوانزی گفت: ما قبل از ادامه مسیر افزایش دیجیتالی شدن محیط‌های دانشگاهی باید مکث کنیم تا در نظر بگیریم که آیا این اتفاق واقعاً نتایج مورد نظر ما را به همراه خواهد داشت یا خیر. این استراتژی ممکن است فرصت‌هایی را برای ما فراهم کند، اما حاوی خطرهایی نیز هست که هنوز به طور کامل ارزیابی نشده است.(ایسنا)

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha