کد خبر: اعتراف-آلمان-به-ناکارآمدی-تحریم‌های-ا
۶ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۱۰:۰۲
اعتراف آلمان به ناکارآمدی تحریم‌های اروپا علیه روسیه

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری سلامت به نقل از العالم،«هایکو ماس» وزیر خارجه آلمان اعمال تحریمهای بیشتر علیه روسیه در ارتباط با پرونده الکسی ناوالنی چهره مخالف دولت مسکو را رد کرد.

ماس در مصاحبه با شبکه ARD گفت: من تردید دارم که وضع تحریمهای بیشتر علیه مسکو شرایط ناوالنی را بهبود ببخشد و فکر می‌کنم عکس این موضوع صادق باشد.

اتحادیه اروپا پیش از این تحریمهایی را علیه برخی افرادی که در صدور حکم زندان علیه ناوالنی دخیل بوده‌اند اعمال کرده است و مسکو را تهدید به تحریمهای بیشتر کرده است.

ناوالنی که در پرونده‌ای موسوم به پرونده «روچر» با مجازات تعلیقی مواجه بوده به علت از دست دادن حضور در چندین جلسه بازپرسی در لیست افراد تحت تعقیب قرار گرفت و از ۲۹ دسامبر ۲۰۲۰ به دلیل نقض مکرر مقررات مشروط در لیست افراد تحت تعقیب پلیس فدرال روسیه قرار داشت.

او پیش‌تر به تحمل سه سال و نیم حبس محکوم شده بود و با توجه به گذراندن بخشی از آن در حبس خانگی، دو سال و هشت ماه دیگر را باید در حبس به سر ببرد. مقامات روسیه می‌گویند، ناوالنی با عدم گزارش موقعیت مکانی خود طی گذراندن حبس خانگی، قوانین را نقض کرده است.

وزیر خارجه آلمان در ادامه افزود: درحالیکه همه تحریمها سرجای خود باقی خواهد ماند این مهم است که با روسیه وارد گفت‌وگو شویم و از تشدید چرخه اقدامات تحریک آمیز که شرایط را پیچیده‌تر می‌کند دوری کنیم.

هفته گذشته «ژان ایو لودریان» وزیر خارجه فرانسه اعلام کرد که در صورت فوت ناوالنی در زندان، اتحادیه اروپا «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهوری و دیگر مقامات روسیه را مستقیما مسئول آن می‌داند.

روابط روسیه و کشورهای اروپایی طی ماههای گذشته بر سر موضوعات مختلف از جمله پرونده ناوالنی، بحران اوکراین وفعالیتهای ناتو در اطراف روسیه دچار تنش شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha